۱۳۸۷ دی ۹, دوشنبه

چه کسی مسئول شهادت صارمی مظلوم است؟

باسلام من بعنوان يك ايراني..
براي شما آرزوي سلامتي وسر بلندي دارم.اميد وارم سفرتان بي خطر وباموفقيت به پايان برسد.پرواز شما گرچه در خاك ايران ننشست.ولي دردل ايرانيان باغيرت وايراندوست نشست.وقطعا اين كار باارزش شمادر حافظه تاريخ باقي خواهد ماند.اي كاش درمسير شما بودم وميتوانستم شاهنامه را امضائ كنم.قطعا بعضئ ها مثل شماها با افتخار افريني وخدمات شايسته وبعضئ ها هم مانند صارمي مظلوم خبرنگار ايراني كه در افغانستان بدليل افشاي جنايت طالبان در سال 1377.5.17 قرباني اطلاع رساني صحيح وسريع وسالم شد .درخاتمه براي تمامي ايرانيان عزيز در سراسر دنيا ارزوي سلامتي وسر بلندي دارم.
-- حجت صارمي ،
+ نوشته شده توسط saremi در 26 Dec 2008 و ساعت 5 PM
GetBC(326);
2 نظر
اولین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف





متن کامل پاسخ رسیده از طرف آقای ظهره وند به این شرح است:مدیر مسوول محترم سایت الفبا سلام، نظر به اطلاع رسانی مغرضانه و انحرافی صورت گرفته توسط آن سایت که ناظر بر تامین ملاحظات محفلی و به قیمت هتک حرمت اینجانب آنهم نه به عنوان یک مقام رسمی بلکه به عنوان یک شهروند ایرانی می باشد، بر خود لازم دیدم تا به جهت شفاف سازی و جلوگیری از دادن آدرس غلط و فریب افکار عمومی تحت هر عنوانی، ملاحظاتی را به اطلاع مراجعه کنندگان محترم آن سایت در خصوص نقش اینجانب در به شهادت رسیدن 9 تن از دیپلمات های کشورمان، که بی شک چنین واقعه ای مصداق بارز از بی کفایتی مدیریت وقت می باشد، برسانم:اینجانب به عنوان اولین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف پس از 4 سال صیانت از موقعیت کشورمان در این بخش از افغانستان و بعد از، از سرگذراندن حمله اول طالبان و تشکیل دولت آقای ربانی در مزارشریف و عملاً تحول آن شهر به پایتختی جبهه متحد، موقعیت جدید را در تیرماه 1376 تحویل مدیریت وقت افغانستان نموده و با سربلندی به میهن اسلامی مراجعت نمودم، متاسفانه در سایه بی توجهی آقایان به نظرات و تجربه کارشناسی و تکرار مسیر و شیوه غلط گذشته در کابل، هرات و تخار و کلا رویکرد اشتباه به موضوع افغانستان پس از 11 ماه در خرداد ماه 1377 با بروز ناتوانی کامل آقایان در تعامل با جبهه متحد و تشدید تضادها میان گروه های شمال و حتی متحدین قدیمی و ترک یکباره منطقه توسط سفیر وقت و فروپاشی کامل اوضاع، نمایندگی به عنوان مشهد 9 تن از عزیزان میهن اسلامی، تحویل طالبان گردید و ...لذا به منظور جلوگیری از تداوم چنین سیاقی، یعنی وارونه نمایی حقایق، فرار از پاسخگویی و حتی تبدیل آن به فرصت جدید، همچون موقعیتی که آقایان پس از شهادت دیپلماتها بدست آوردند، ضمن شکستن روزه سکوت، واجب دیدم تا به یاد دوستان و همکاران شهیدم، شهید فلاح، شهید ناصری، شهید قیاسی، شهید صارمی، و سایر شهدای نمایندگی مزار شریف، پاسخ خود را طبق قانون مطبوعات در همان سایت منعکس نمایم. عاشورای 1386ابوالفضل ظهره وند ـ سفیر جمهوری اسلامی ایران، رم


+ نوشته شده توسط saremi در 24 Dec 2008 و ساعت 11 PM
GetBC(325);
3 نظر
مسئول شهادت صارمی چه کسی است؟
بنام آفرید گار جهانیانباسلام وعرض ادبسر دبیر محترم خبرگزاری صدای افغانبرحسب وظیفه انسانی از لطف شما که رسالت مهم اطلاع رسانی وآگاهی بخشی به را بر دوش دارید ضمن تبریک به خانم آفریده برنده نشان شجاعت خبر نگار زن افغان با استحضار می رساندکه.همه خوب می دانیم که جنگ وخونریزی وبرادر کشی وووووو.............خوب نیست.برادرم محمود صارمی 10سال پیش در اثرحمله طالبان یا گروه های دیگر که به مزارشریف ومحل کنسولگری ایران حمله کردند. باشقی ترین اعمال ضد بشری علیرغم داشتن مصونیت حرفه خطیر خبرنگاری ناجوان مردانه کشته شد.صارمی بیش از دوسال حضورش درافغانستان درد ورنجش وشادی خود را با مردم عزیز ومظلوم وستمدیده افغانستان تقسیم کرده بود وفریاد مظلومیت آنان را بارها به گوش جهانیان رساند .ومردم افغان را خیلی دوست داشت.وهمیشه از مشکلات نابسامان افغانستان وفقر وگرسنگی دراثر تهاجم نیروهای خارجی وضعف وناکارآمدی بعضی از سران خودکامه وقدرت طلب ....گله مند بود.آری صارمی خودیک انسان زجر کشیده واز قشر دلسوز جامعه با دیدگاه انسانی بود.... اوعلاقمند به آبادانی بود.
وتاآخرین لحظه در کنار مردم غیرتمند وشجاع ودر عین حال مظلوم افغانستان ماند ودر آخر خبرسقوت مزار شریف را با خون خود به سراسر جهان مخابره کرد وخود خبرشد؟آری صارمی فقط وفقط یک خبرنگار وظیفه شناس وانسان بود.او نه تاجر بود .ونه دیپلمات بلکه او هم مثل من وشما زندگی را برای همه دوست داشت.حالا نمیدانم که پس از گذشت این مدت عیلرغم پیگیربهای به سرانجام نرسیده واقعا چه کسی مسئول شهادت ایشان بود .امید وارم اینک که ثبات نسبی بر افغنستان حاکم شده شما عزیزان جهت آگاهی خانواده بزرگ اطلاع رسانی سراسر دنیا وما آسیب دیده گان چنانچه دستی در آستین دارید این مورد را پیگیری کنید.باآرزوی سلامتی برای تمامی مردم خوب وعزیز وگرامی وآواره گان افغانستانارادتمند برادر خبرنگار شهید ایرنا در مزارشریفتاریخ وقوع حادثه 17/5/1377 شنبه سیاه حمله به کنسولگری ایران در مزارشریف
+ نوشته شده توسط saremi در 23 Dec 2008 و ساعت 2 PM
GetBC(324);
2 نظر
خبرنگار شجاع افغانی
چاپ ارسال برای یکی از دوستانتان -->
خبرنگار زن افغان، فریده نیکزاد برنده جایزه شجاعت در خبرنگاری
1387-10-03




در سال 2007 که زکیه زاکی، روزنامه‌نگار برجسته و مستقل افغان به قتل رسید، فریده نیکزاد نیز تلفنی تهدید به مرگ شد. تهدید کننده گفته بود به طرزی او را به قتل خواهند رساند که حتی جسدش قابل شناسایی نباشد؛ ولی تهدیدات پی‌در‌پی نه تنها او را از فعالیت بازنداشت، بلکه وی با قاطعیت بیشتری به کارش ادامه داد.ماه اکتبر امسال، فریده نیکزاد، روزنامه‌نگار افغان و مدیر مسئول آژانس خبری پژواک* از طرف "بنیاد بین‌المللی رسانه‌های زنان" برای گرفتن مدال شجاعت انتخاب شد. این جایزه برای حمایت وی از حقوق زنان و آزادی مطبوعات در افغانستان به وی اهدا گشت. بنیاد مذکور در واشنگتن در سال 1990 با هدف پیشبرد آزادی مطبوعات و نقش فزاینده زنان در گزارش اخبار، تاسیس گشته است. این سازمان هر ساله سه جایزه برای "شجاعت در خبرنگاری" و یک جایزه برای "یک عمر فعالیت‌های ثمربخش" اهدا می‌کند. نیکزاد به هنگام دریافت جایزه اظهار کرد: "من برای این که زنان بتوانند نقشی در جامعه داشته باشند، کار می‌کنم و فعالیتم در جهتی‌ست که بتوانم برای زنان الگو باشم، به گونه‌ای که آنان تشویق گردند تا نقش مهمی در جامعه داشته و سکوت نکنند، کاری که آسان نیست. سال گذشته، وضعیت برای زنان (افغان) بدتر بود. زنان دارای هیچ حقوقی نیستند و دوست ندارند که زنان خبرنگار شوند".جین رنسام، مدیر اجرایی بنیاد بین‌المللی رسانه‌های زنان (IWMF) در مراسم اهدای جوایز خطاب به این زنان فعال گفت: "هر بار که از خانه بیرون می‌روید، هر بار که سوالی مطرح می‌کنید، فرهنگ و دولت خود را به چالش می‌گیرید، و زندگی خود را به خطر می‌اندازید."نیکزاد که در سال 1996 زمانی که طالبان به قدرت رسید، دانشجوی رشته خبرنگاری بود مجبور به ترک کشور شد و تحصیلاتش را در دهلی نو ادامه داد. وی فعالیت دوباره خویش را از سال 2001 که به افغانستان برگشت، شروع کرد. او همواره با فعالیت‌های خویش، جامعه بین‌المللی را تشویق به تحت فشار قرار دادن دولت افغانستان کرده است.
نیکزاد در ادامه ی سخنانش گفت: "این کشور مردهاست (افغانستان) و من می‌خواهم از حقوق زنان دفاع کنم. من می‌ترسم، ولی فعالیتم را ادامه خواهم داد."
"آیه آیه وین" از برمه و "سوگل اولوداگ" از قبرس، دیگر برندگان جوایز شجاعت در روزنامه‌نگاری سال 2008 بودند. "ادیت لدرر" از آسوشیتدپرس، نیز برندۀ جایزه "یک عمر فعالیت‌های ثمربخش" در زمینۀ خبرنگاری شد.



-->
_uacct = "UA-184772-4";
urchinTracker();
+ نوشته شده توسط saremi در 23 Dec 2008 و ساعت 1 PM
GetBC(323);
نظر بدهید
دستگیری دو تیم خبری بی‌بی‌سی در ایران
دستگیری دو تیم خبری بی‌بی‌سی در ایران»
یک نماینده مجلس ایران از دستگیری دو تیم خبری بی‌بی‌سی به اتهام «جمع‌آوری اطلاعات» برای بریتانیا خبر داد.
محمدکریم عابدی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز (شنبه) در گفتگو با خبرگزاری ایلنا، گفت که این افراد در قالب یک شرکت خبررسانی «به دنبال ایجاد یک شبکه اطلاعاتی با حمایت سفارت انگلستان در تهران بوده‌اند.»
آقای عابدی هیچ اشاره‌ای به هویت، زمان و مکان دستگیری این افراد که از سوی ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی دستگیر شده‌اند، نکرد.
مقام‌های رسمی دولتی ایران و مسئولان بی‌بی سی نیز تاکنون در این خصوص اظهار‌نظری نکرده‌اند.
به گفته این نماینده مجلس، این افراد در ایران با برخی سازمان‌های دولتی همکاری خود را آغاز کرده و مشغول «یارگیری برای کار اطلاعاتی» بوده‌اند.
آقای عابدی همچنین اظهار داشت که کار مطالعاتی بر روی چند تیم دیگر این گروه در حال انجام است.
خبر دستگیری برخی خبرنگاران بی‌بی سی از سوی ماموران امنیتی ایران در حالی منتشر می‌شود که وزارت ارشاد در سی‌ام مهرماه گذشته به خبرنگاران ایران هشدار داده بود که مراقب درخواست‌ها مبنی بر همکاری با شبکه‌های تلویزیونی «فاقد‌مجوز» به خصوص شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان بی‌بی‌سی باشند.
شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان بی‌بی‌سی که قرار است در آینده‌ای نزدیک آغاز به‌کار کند، در ماه‌های اخیر برخی روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای در ایران را استخدام کرده است.
ریچارد سمبروک رئیس شبکه جهانی بی‌بی‌سی ۳۱ اردیبهشت ماه امسال در جریان برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی و نخستین اجلاس جهانی رادیو در اصفهان، از راه‌اندازی تلویزیون فارسی‌زبان این بنگاه خبری در پائیز سال‌جاری خبر داده بود.
آن‌طور که در بیانیه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد آمده، این شبکه تلویزیونی قصد دارد با افراد «مشکوک، معلوم‌الحال و ضد امنیتی» برنامه‌هایی «درباره موضوعات مشکوک» تهیه کند.
در ایران پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ تاکنون صدها خبرنگار به خاطر توقیف روزنامه یا مجله‌شان، شغل خود را از دست داده‌اند.طی سه سال گذشته برخی روزنامه‌نگارانی که شغل خود را از دست داده و امیدی برای فعالیت رسانه‌های در ایران نداشته‌اند، از سوی برخی رسانه‌های خارجی دعوت به همکاری شده‌اند.
هیئت نظارت بر مطبوعات، وابسته به وزارت ارشاد، در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، ده‌ها روزنامه و مجله را توقیف و قوه قضائیه نیز تعدادی از روزنامه‌نگاران را احضار و روانه زندان کرده است.
سازمان گزارشگران بدون مرز ۲۵ مهرماه امسال با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران هم‌چنان بزرگ‌ترین زندان روزنامه‌‌نگاران در خاورمیانه است.
بر اساس گزارش‌ها طی هشت سال گذشته، بالغ بر ۲۰۰ روزنامه و مجله در ایران توقیف شده‌اند.سال گذشته نیز بیش از ۵۰ روزنامه‌نگار تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
+ نوشته شده توسط saremi در 21 Dec 2008 و ساعت 3 AM
GetBC(322);
نظر بدهید
هشدار وزارت ارشاد درباره همکاری با بی‌بی‌سی
هشدار وزارت ارشاد درباره همکاری با بی‌بی‌سی
وزارت ارشاد به خبرنگاران ایران هشدار داد که مراقب درخواست‌ها مبنی بر همکاری با شبکه‌های تلویزیونی «فاقد‌مجوز» به خصوص شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان بی‌بی‌سی باشند.
در بیانیه‌ای که امروز سه‌شنبه از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد منتشر شده، شبکه فارسی‌زبان بی‌بی‌سی متهم به برقرای رابطه با «افراد معلوم‌الحال» شده است.
وزارت ارشاد اعلام کرده که این ارتباط «مشکوک و غیرموجه» است.
شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان بی‌بی‌سی که قرار است در آینده‌ای نزدیک آغاز به‌کار کند در ماه‌های اخیر برخی روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای در ایران را استخدام کرده است.
ریچارد سمبروک رئیس شبکه جهانی بی‌بی‌سی ۳۱ اردیبهشت ماه امسال در جریان برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی و نخستین اجلاس جهانی رادیو در اصفهان، از راه‌اندازی تلویزیون فارسی‌زبان این بنگاه خبری در پائیز سال‌جاری خبر داده بود.
آن‌طور که در بیانیه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد آمده، این شبکه تلویزیونی قصد دارد با افراد «مشکوک، معلوم‌الحال و ضد امنیتی» برنامه‌هایی «درباره موضوعات مشکوک» تهیه کند.در این بیانیه اشاره‌ای به این موارد مشکوک نشده است.
وزارت ارشاد همچنین اعلام کرده که نگران فعالیت‌های «تفرقه‌افکنانه، مداخله‌جویانه و فرصت‌طلبانه» شبکه فارسی‌زبان بی‌بی‌سی است.در این بیانیه، فعالیت‌های شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی «مداخله‌جویانه و در راستای اهداف استعماری» بریتانیا در ایران ارزیابی شده است.
وزارت ارشاد از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها در ایران خواسته که مراقب درخواست‌ها برای همکاری با این شبکه و سایر شبکه‌های «غیرمجاز» باشند.
در ایران پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ تاکنون صدها خبرنگار به خاطر توقیف روزنامه یا مجله‌شان، شغل خود را از دست داده‌اند.طی سه سال گذشته برخی روزنامه‌نگارانی که شغل خود را از دست داده و امیدی برای فعالیت رسانه‌های در ایران نداشته‌اند، از سوی برخی رسانه‌های خارجی دعوت به همکاری شده‌اند.
هیئت نظارت بر مطبوعات، وابسته به وزارت ارشاد، در سه سال گذشته ده‌ها روزنامه و مجله را توقیف و قووه قضائیه نیز تعدادی از روزنامه‌نگاران را احضار و روانه زندان کرده است.
سازمان گزارشگران بدون مرز ۲۵ مهرماه امسال با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران هم‌چنان بزرگ‌ترین زندان روزنامه‌نگاران در خاورمیانه است.بر اساس گزارش‌ها طی هشت سال گذشته، بالغ بر ۲۰۰ روزنامه و مجله در ایران توقیف شده‌اند.سال گذشته نیز بیش از ۵۰ روزنامه‌نگار تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
+ نوشته شده توسط saremi در 21 Dec 2008 و ساعت 3 AM
GetBC(321);
نظر بدهید
فریاد لنگه کفش ها بر سرآمریکا..........خبرنگاران

function DoSimpleSearch()
{
var strUrl = "Search.aspx?Keyword=" + document.getElementById("Header1_txtKeyword").value + "&VID=645";
document.location = strUrl;
}











رئيس جمهور آمريکا آخرين سفرش به عراق و افغانستان را انجام داد;
بدرقه بوش با لنگه کفش!
گروه بين الملل- بهنام صابر نعمتي: اگر چه عراقي ها در ابتداي حمله آمريکا به کشورشان از اين که از ديکتاتوري صدام حسين و حزب بعث رهايي يافته اند، خوشحال بودند و تصاوير شادي آنها پس از دستگيري و اعدام صدام هنوز هم در آرشيو رسانه ها موجود است، اما ماندن نظاميان آمريکايي و برخي غربي ها در اين کشور و تبديل ناجيان روز هاي ابتدايي، به اشغالگران کنوني خشم عراقي ها را به جايي رساند که با لنگه کفش از رئيس جمهور آمريکا پذيرايي کنند و آخرين سفر بوش را به تاريخي ترين سفرش به عراق مبدل . جورج بوش، رئيس جمهوري آمريکا که يکشنبه با هدف امضاي توافقنامه امنيتي واشنگتن و بغداد و البته به طور سر زده وارد بغداد شده بود، بعد از از امضاي توافقنامه به همراه نوري مالکي نخستوزير در جمع خبرنگاران حاضر شد تا به سوالات رسانه هاي مختلف پاسخ دهد، اما با پذيرايي لنگه کفشي يک خبرنگار عراقي روبرو شد آنچنانکه در انتهاي اين نشست خبري و هنگامي که در حال دست دادن با نوري الملکي بود با حرکت ناگهاني يک خبرنگار جوان عراقي مواجه شد که به طرفش کفشهايش را پرتاب کرد و به او دشنام داد. اين خبرنگار عراقي به هنگام پرتاب کفشهايش به بوش گفت: «اين بوسه خداحافظي است، سگ»! پرتاب لنگه کفش از سوي اين خبرنگار 28 ساله آنچنان باور نکردني بود که باعث تعجب روزنامه نگاران و خبرنگاران حاضر را شد. همچنين نوري مالکي از اين حرکت به اندازهاي يکه خورد که غضب و ناراحتي در چهرهاش به وضوح ديده ميشد. وي حتي دستش را در برابر صورت رئيس جمهوري امريکا گرفت تا ضربه کفش دوم به وي اصابت نکند. البته اين حادثه به رئيس جمهوري امريکا آسيبي وارد نکرد. اين خبرنگار جوان عراقي در شبکه بغداديه مشغول به کاراست العراقيه يک شبکه عراقي نزديک به بعثيها است و با حمايت رغد صدام، دختر صدام حسين رئيس جمهوري مخلوع عراق اداره ميشود. اين شبکه اي که در بسياري مواقع دقيقا از عقايد و منافع بعثي ها حمايت مي کند و مواضعي ضد ايراني و امريکايي دارد. خبرنگار جوان اين شبکه که در کنفرانس خبري بوش کفش پرتاب کرد، منتظر الزيدي نام دارد و بر اساس گزارش شبکه الجزيره، متولد شهر بغداد و فارغ التحصيل دانشکده اطلاع رساني بغداد است. همکارانش وي را به عنوان شخصي آرام مي شناسند که امسال يک بار نيز توسط گروه هاي تروريستي ربوده شده بود. الزيدي همچنين به عنوان فردي مخالف با حضور نظاميان امريکايي در عراق معروف است. پس از حادثه، نيروهاي امنيتي به اين خبرنگار حمله کرده و وي را با کتک از محل کنفرانس خارج کردند. جورج بوش رئيس جمهوري امريکا نيز پس از اين حادثه تلاش کرد، خبرنگاران را آرام کند و فضا را به حالت اوليه خود بازگرداند. خبرنگاران حاضر در اين نشست اقدام خبرنگار بغداديه را ناپسند دانسته و خطاب به رئيس جمهوري امريکا گفتند، وي نماينده ملت عراق نيست. اين درحالي است که مدير دفتر تلويزيون البغداديه در بغداد، به آسوشيتدپرس گفت که نمي داند چه چيزي باعث شد که خبرنگار اين شبکه مرتکب اين حمله شود. فتيان محمد، مدير البغداديه افزود: من از زمان اين رخداد در تلاش بوده ام که به منتظر الزيدي دسترسي پيدا کنم ولي بي فايده بوده است. تلفن همراه وي خاموش است. اين شبکه تلويزيوني بيانيه اي را صادر کرد که طي آن از دولت عراق خواست که الزيدي را آزاد کند تا زندگي اش را بگذراند. شبکه تلويزيوني البغداديه افزود: اين شبکه از خبرنگاران سراسر جهان مي خواهد که همبستگي خود را براي آزادي الزيدي اعلام کنند. همچنين سخنگوي رسمي شبکه تلويزيوني البغداديه عراق گفت: از سرنوشت خبرنگار خود اطلاعي نداريم حتي نمي دانيم کجا زنداني شده است.عبدالحميد الصائح ضمن تاييد خبر دستگيري خبرنگار خود توسط نيروهاي امنيتي عراق و آمريکا افزود: هنوز از سرنوشت وي اطلاعي در دست نيست و ما نمي دانيم کجا زنداني شده است. وي در پاسخ به اين سئوال که اين اقدام از قبل برنامه ريزي شده بود يا نه، گفت: ما از تصميم او خبري نداشتيم و او فقط براي پوشش سخنراني به آن نشست رفته بود. همچنين جورج بوش نيز پس از اين حادثه، با خنده و شوخي به حضار گفت: «شماره اين کفش 10 بود.» وي سپس به خبرنگاران گفت: «من دليل اين کار خبرنگار بغداديه را نفهميدم. ولي ميدانم وي نماينده ملت عراق نيست. ما در عراق کار سختي را آغاز کرده و به سرانجام رسانديم. مردم عراق توانستند با سقوط رژيم بعثي به آزادي و حقوقشان برسند. اما به هر حال اين رفتار نيز خود نشان از دموکراسي و آزادي بيان در عراق دارد که يک نفر اين گونه آزادانه ميتواند اعتراضش را به من نشان دهد.» بوش همچنين بعد از اين کنفرانس خبري در جمع خبرنگاران در هواپيماي اختصاصي اش به شوخي گفت: من نفهميدم که آن فرد چه گفت ولي من کف پاي او را ديدم. حالا من بايد تا مدت ها به جوک هايي که در اين رابطه ساخته مي شود فکر کنم. در فرهنگ عراقي پرتاب کردن کفش به سوي کسي نشانه توهين و اعلام نفرت و انزجار است. زمانيکه سربازان آمريکايي در سال 2003 مجسمه صدام را در ميدان فردوس بغداد پايين کشيدند. جمعيت حاضر در ميدان با کفش هايشان مجسمه وي را لگدمال کردند. نشستهاي رئيس جمهوري امريکاجورج بوش که به طور غير منتظره وارد عراق شده بود، به محض وارد شدن مورد استقبال رسمي جلال طالباني، رئيس جمهوري عراق قرار گرفت. دو طرف پس از آن نشستي را برگزار کردند و طالباني در اين نشست بار ديگر از جورج بوش به دليل تلاش هايش در نجات عراقي ها از نظام ديکتاتوري سابق عراق تقدير کرد. طالباني پس از اين نشست ضمن مهم توصيف کردن آن گفت: «ما در اين ديدار به بررسي نتايج و پيامدهاي امضاي توافقنامه عراق و آمريکا و راه هاي تحکيم روابط دو جانبه پرداختيم. اين توافقنامه يک دستاورد بزرگ بوده که خدمت بزرگي به روابط دو کشور خواهد کرد. ما در اين ديدار گزارشي از نحوه ايجاد اجماع سياسي در خصوص توافقنامه بر اساس تصويب سند اصلاحات سياسي و تلاش براي تحکيم روابط بين رياست جمهوري کابينه و پارلمان را به رئيس جمهوري امريکا ابلاغ کرديم.» بوش نيز ضمن تقدير از طالباني و معاونانش، شجاعت و پافشاري آنها را در موفقيت تصويب توافقنامه عراق و آمريکا سهيم دانست. وي هم چنين تاکيد کرد، کمک به مردم عراق براي ايجاد يک کشور آزاد کار آساني نبود، اما اين مساله يک ضرورت براي تضمين امنيت ايالات متحد و تحقق آمال و اهداف مردم عراق در ايجاد صلح محسوب مي شود. جنگ هنوز تمام نشده و اين جنگ به طور قاطع به سمت پيروزي پيش مي رود. بوش هم چنين با سيد عبدالعزيز حکيم، رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق و مسعود بارزاني، رئيس منطقه کردستان عراق در نشست هاي جداگانه ديدار کرد و به بررسي آخرين تحولات اين کشور و راه هاي تحکيم و گسترش روابط دو جانبه پرداخت. وي پس از بررسي توافقنامه عقب نشيني نيروهاي امريکايي از عراق، در چهار نشست جداگانه با رهبران عراقي، اين توافقنامه را با مالکي امضا کرد. اين درحالي است که يک مقام نزديک به دولت عراق به خبرگزاري اصوات العراق گفت: «تاريخ نهايي خروج نيروهاي امريکايي از عراق در اين توافقنامه آخر سال 2011 اعلام شده است که به نام نوري مالکي و جورج بوش به عنوان نماينده عراق و نماينده ايالات متحده امريکا به امضا رسيد.» يک مقام مسئول در دفتر نخست وزيري عراق نيز به اين خبرگزاري: «سند توافقنامه اي که مالکي و بوش به امضا رساندند، در بر گيرنده شرح کامل مراحل ايجاد توافقنامه خروج نيروهاي خارجي از عراق و تاکيد مشترک دو طرف بر ضرورت عمل به تاريخ هاي مشخص شده در توافقنامه براي عقب نشيني نيروهاي امريکايي است که در مدت کمتر از يک ساعت به امضا رسيد.» بوش درکابلبوش پس از پايان سفر جنجالي اش به عراق، راهي افغانستان شد تا از نزديک وخامت اوضاع در اين کشور،هفت سال پس از آغاز جنگ را شاهد باشد. رئيس جمهور خطاب به سربازان آمريکايي حاضر در افغانستان گفت: افغانستان کشوري کاملا متفاوت نسبت به هشت سال قبل شده است. ما دستاوردهاي اميدوارکننده اي در اين کشور داشته ايم. وي سپس به کاخ رياست جمهوري افغانستان رفت و مورد استقبال حامد کرزاي، رئيس جمهور افغانستان قرار گرفت. بوش در اين ديدار نيز گفت: افغانستان نسبت به هشت سال گذشته بسيار متفاوت است. ما در حال دستيابي به دستاوردهاي اميدوار کننده اي هستيم. کرزاي نيز در اين ديدار گفت: من و مردم افغانستان از صميم قلب از ديدار شما مفتخريم. اما وي گلايه هايي نيز از بوش داشت. کرزاي تاکيد کرد که ديدار بوش از افغانستان پس از بارها درخواست صورت گرفته و وي آرزو داشته که رئيس جمهور آمريکا فرصت بيشتري داشت و مردم افغانستان اين امکان را داشتند که بوش را از نزديک ببينند. اگر چه رئيس جمهور آمريکا در اظهار نظر هايش هنوز هم از سياست هاي جنگ طلبانه خود در افغانستان و عراق حمايت مي کند، اما وضعيت دو کشور مذکور و مخصوصا حرکت اعتراض آميز خبرنگار عراقي سندي محکم براي ثابت کردن اين مهم که دولت آمريکا و رئيس جمهورش در دوران حکومت خود شکست هاي تلخي را تجربه کرده اند. خ
نسه چاپي
ارسال به دوستان
صفحه اول
سياسي
ورزشي
جامعه
حوادث
اقتصادي
ايران زمين
نفت و انرژي
گزارش
گوناگون
ايران و جهان
فرهنگ و هنر
ضرورت شناخت آثار غدير
طالع بيني روزانه
+ نوشته شده توسط saremi در 17 Dec 2008 و ساعت 10 PM
GetBC(320);
نظر بدهید
رشادتهاي شهيد " محمود صارمي " خبرنگار شجاع خبرگزاري جمهوري اسلامي كه به دست كوردلان طالبان در شهر م
تجليل مديركل تلويزيون " المنار " از رشادتهاي شهيد " محمود صارمي "
خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۷/۰۵/۱۶‬
بيروت - مديركل تلويزيون " المنار " از رشادتهاي شهيد " محمود صارمي " خبرنگار شجاع خبرگزاري جمهوري اسلامي كه به دست كوردلان طالبان در شهر مزار شريف افغانستان به شهادت رسيد ، تجليل كرد.
به گزارش ايرنا از بيروت ، " عبدالله قصر " روز چهارشنبه در آستانه ‪۱۷‬ مرداد سالروز شهادت شهيد صارمي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در بيروت در اين‌باره اظهار داشت : صارمي نمونه خبرنگاران شجاع و متعهدي بود كه بزرگترين سرمايه خود يعني جان خويش را فداي آگاهي بخشي جامعه كرد.
وي افزود : در عين حال اين واقعه تلخ تاريخ خبرنگاري جهان گوياي اين است كه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران چگونه بايد براي كسب خبر و اطلاع رساني با انواع خطرها رويارويي كنند.
اين چهره رسانه‌اي لبنان اضافه كرد جامعه جهاني بايد نسبت به اينگونه مسايل حساس بوده و احساس مسووليت كند.
قصر افزود : واقعه شهادت شهيد صارمي باعث توجه بيش از پيش جامعه جهاني به حرفه مهم و اثرگذار روزنامه نگاري و خبرنگاري شد و اين افتخاري است كه شهيد صارمي نصيب همه همكاران خود در سراسر جهان كرد.
وي ضمن اعلام همبستگي و همدردي با خانواده شهيد صارمي ، همكاران خود در ايران و كشورهاي اسلامي را به تلاش بيشتر براي نماياندن چهره واقعي اسلام و جوامع اسلامي به دنيا فراخواند و گفت در برهه كنوني كه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي دنياي اسلام با هجمه فرهنگي غرب مواجه است اين رسالت بر دوش روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مسلمان بيشتر احساس مي‌شود.
مديركل تلويويزن المنار تاكيد كرد همانگونه كه مبارزان " مقاومت " در صحنه‌هاي نبرد نظامي در برابر اشغالگران صهيونيستي و آمريكايي ايستادگي مي‌كنند ، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مسلمان نيز در جبهه فرهنگي اين نبرد را برعهده دارند.
هفدهم مرداد بمناسبت شهادت " محمود صارمي " رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي در افغانستان به عنوان روز "خبرنگار" نامگذاري شده است.
شهيد صارمي در سال ‪ ۱۳۷۵‬به افغانستان اعزام شد و در مدت حضور خود در اين كشور با احساس مسووليت در قبال درد و رنج مردم ستمديده افغانستان از لحظات سخت و تاسف بار جنگ و بي‌خانماني دراين كشور اخبار و گزارش‌هاي زيادي تهيه كرد.
صارمي ، هفدهم مردادماه سال ‪ ۱۳۷۷‬به همراه ‪ ۹‬ديپلمات ايراني در جريان يورش نيروهاي طالبان به شهر مزار شريف افغانستان به شهادت رسيد.
+ نوشته شده توسط saremi در 17 Dec 2008 و ساعت 10 PM
GetBC(319);
نظر بدهید
صارمی ( «اقدام شجاعانه خبرنگار عراقی )
صارمی ( «اقدام شجاعانه خبرنگار عراقی )

حمایت خبرنگاران شبكه‌ خبر از پرتاب لنگه کفش خبرنگار عراقیخبرنگاران شبکه خبر در بیانیه ای از «اقدام شجاعانه خبرنگار عراقی در اعتراض به دروغ پردازی بوش»، حمایت کردند.خبرنگاران شبکه خبر در بیانیه ای از «اقدام شجاعانه خبرنگار عراقی در اعتراض به دروغ پردازی بوش»، حمایت کردند.
در این بیانیه آمده است: اقدام منتظر الجیدی خبرنگار خبرگزاری شبکه البغدادیه اعلام خشم و انزجار ملت عراق علیه فردی است كه در جهان به نماد اشغالگری و تجاوز تبدیل شده است.
این بیانیه می‌افزاید: اعتراض خبرنگار عراقی در پایان امضای نمادین توافقنامه امنیتی بغداد - واشینگتن ، بدین معناست كه ملّت رنج كشیده عراق، اشغال كشورشان را تحمل نخواهند كرد، هر چند اشغالگر بكوشد به آن رنگ و لعاب قانونی بخشد. با این اقدام شجاعانه آخرین نشست خبری رئیس جمهوری آمریكا در كشور اشغال شده عراق،در تاریخ ثبت شد .
ما خبرنگاران شبكه خبر، نگران برخورد غیر قانونی و نامعقول با خبرنگاری هستیم كه به عنوان وجدان بیدار جامعه بشری، فریادهای در گلوخفته ملّت خود را سرداده و خواستار احقاق حقوق مردم ستم كشیده عراق شده است.
+ نوشته شده توسط saremi در 16 Dec 2008 و ساعت 12 PM
GetBC(318);
یک نظر
شهيد صارمي قربانی خفقان و طالبانيسم
بيانيه انجمن روزنامه نگاران زن بمناسبت روز خبرنگار
نواندیش: بيانيه انجمن روزنامه نگاران زن ايران در خصوص گرامي داشت روز خبرنگار:
روز خبرنگار نوشتن يكي از نعمتهاي باري تعالي براي بشريت است؛ وقتي خداوند به نون و قلم قسم مي خورد ارزش ذاتي قلم از حدود نعمت نيز فراتر رفته و جايگاه رفيعي در جهان را به خود اختصاص مي دهد كه همه كانون هاي انتشار علم و دانش و خبر بدون آن از امكان نشر برخوردار نيستند. اطلاع رساني نيز فرصتي است كه قرن حاضر توانسته آن را با بكارگيري فن آوري هاي نوين به كالايي عمومي با ارزش و قابل انتقال در آورد كه با بهره گيري از زير ساخت اصلي يعني قلم عرصه پيوند جوامع و ملل را به گستره بيكراني از دانستني ها متصل ساخته است. انجمن روزنامه نگاران زن ايران نيز همزمان با اعياد شعبانيه و بزرگداشت اين روزهاي بزرگ و شادي بخش روز خبرنگار را گرامي داشته و اميد دارد دولت در آستانه اين روز مبارك با باز نگري بر رفتارهاي پيشين در تعطيلي روزنامه ها و ضرورت فعاليت روزنامه نگاران به صورت آزا د؛ هدايايي واقعي را براي آنان تدارك ببيند. انجمن ضمن گرامي داشت ياد و خاطره خبرنگار شهيد صارمي كه خفقان و طالبانيسم گسترده حاكم بر افغانستان او را از ما گرفت خواهان آن است كه: 1- اتحاديه هاي روزنامه نگاري و خبرنگاري با اتكا به توان خبرنگاران، تاسيس تا از حقوق حقه آنان در امور صنفي و غير صنفي دفاع به عمل آورد. 2- انجمن صنفي به عنوان يكي از پايه هاي تشكيل اين اتحاديه نيازمند حمايت بيش از پيش منابع دولتي و غيردولتي است، به نظر مي رسد سالروز خبرنگار بتواند بهانه خوبي براي رفع مشكلات في مابين وزارت كار و انجمن با نگاه تسامح گرايانه باشد. 3- زنان روزنامه نگار با توجه به سختي كار ناشي از اين حرفه نيازمند بهره گيري از كانون هاي مشاوره حقوقي و صنفي هستند لذا با عنايت به ضرورت هاي ذكر شده ايجاد چنين دفاتر و مراكزي الزامي است. انجمن روزنامه نگاران زن ايران (رزا)
+ نوشته شده توسط saremi در 16 Dec 2008 و ساعت 3 AM
GetBC(317);
یک نظر
صارمي نماد و فرياد خاموش خبرنگاران

به ياد شقايق شكفته مزارشريف
صارمي فرياد خاموش خبرنگاران ايران است

۱۷مرداد ماه امسال سالروز شهادت مظلومانه شهيد محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران را درمزارشريف افغانستان گرامي مي داريم.آن روز اين كبوترخونين بال، ناجوانمردانه به خاك افتاد و خون پاكش درخت تنومند ايران را بار ديگر آبياري كرد.شهيد محمود صارمي كه اعضاي خانواده اش همزمان با تمام مردم ايران، او راانساني با ايمان، با صداقت و بااراده مي نامند، سختيها و مشكلات هرگز بر او تأثيرنگذاشت و بخاطر مقاومت در برابر همه آنها جان خود را فداي دين و آرمانهاي بلند ش كرد.«محمود» مردم مظلوم افغان را همچون خانواده خود دوست مي داشت، با آنها بر سر يك سفره مي نشست و از درد و مشكلات آنها رنج مي برد. او بقدري با آن مردم مأنوس بود كه درد آنها را درد خود مي دانست، در سرماي زمستان كه وسيله گرمازاي مناسبي نداشت لباسهاي گرم خود را به اين مردم مي بخشيد.امروز بزرگترين افتخار خانم «واليه معظمي گودرزي» مادر شهيد صارمي اين است كه فرزندش عزت و افتخاري والا براي ايران به دست آورده است.«محمود» به دليل رابطه عاطفي خود با همه افراد خانواده اش جايگاه ويژه يي در خانه داشت. بطوري كه جاي خالي او هنوز احساس مي شود.«محمدرضا صارمي » پدر شهيد صارمي مي گويد: شهيد صارمي در دوران كوتاه عمرپربار خود سختيهاي فراوان كشيد. خانواده صارمي از او تنها به عنوان دوست ياد نمي كنند، بلكه او راانساني قوي معرفي مي كنند كه در همه زمينه ها استعداد داشت و يكي از افتخارات مردم بروجرد بود.«آمنه صارمي » خواهر شهيد صارمي نيز مي گويد: روز ۱۷مرداد ۱۳۷۷ كه امروز نهال «روز خبرنگار» از آن رسته است، ۹كبوتر خونين بال درمزارشريف افغانستان ناجوانمردانه به دست گروهك طالبان به شهادت رسيدند.صارمي نماد و فرياد خاموش خبرنگاران ايران عليه جنايات دشمنان عرصه اطلاع رساني در همه جاي دنياست.بروجرد ـ جواد جلالي
+ نوشته شده توسط saremi در 16 Dec 2008 و ساعت 2 AM
GetBC(316);
نظر بدهید
جنگ و صلح": روایت یک عکاس از بهشت در جهنم
رضا، جنگ و صلح": روایت یک عکاس از بهشت در جهنم
احسان آمرطوسی
کتاب را که باز می کنی، اولین عکس، خود گویای روایت سفر سی ساله عکاس است: سایه چهار مرد بر دیواری کاه گل، و دو مسلسل که بر این ساختمان مخروب تکیه زده اند. ورق را بر می گردانی و صورت کثیف و چرک گرفته، اما زیبا و با وقار دخترکی افغان را می بینی که با نگاهی پر از سئوالهای بی پاسخ به لنز دوربین خیره شده است.
رضا دقتی، عکاس و خبرنگار ایرانی، شمه ای از سی سال فعالیت حرفه ای خود را در پر آشوب ترین نقاط جهان، در این کتاب به نمایش گذاشته است.
"رضا، جنگ و صلح" را موسسه نشنال جئوگرافیک به مناسبت صد و بیستمین سالگرد تاسیس خود و تقارن آن با سی امین سال عکاسی حرفه ای دقتی، در قطعی بزرگ و با 200 عکس، در 296 صفحه به چاپ رسانده است. رضا دقتی خود در مراسم معرفی این کتاب در فروشگاه مرکزی نشنال جئوگرافیک لندن حضور داشت.
'گفتگو با رضا دقتی
"رضا، جنگ و صلح" صفحه به صفحه روایتگر درد و رنج مردمانی است که زندگی صورت زشت و نا آرام خود را بیشتر به آنها نمایانده است. اما آنچه در عکس های دقتی انکار ناپذیر است، تضاد عجیبی است که در گوشه و کنار کادر و در سایه روشن همین دیوار های مخروب به چشم می خورد. او آشوب را با امید، و نومیدی را با لذت در این عکس ها پیوند زده. او سایه جنگ را با رویای صلح و آرامش در چشمان دخترک افغان قاب گرفته است.
آرمانگرا یا واقع نگر؟
مقدمه کتاب را خود او با این جمله آغاز کرده: "من معتقدم همه تاریکی های جهان هم نمی توانند روشنی یک شمع کوچک را خاموش کنند".
دقتی آنطور که خودش هم در گفتگو با من اذعان داشت، فردی آرمانگرا است. اما او این آرمانگرایی را از سر دلخوشی بی پایه و اساس، و فقط برای تحمل دیدن ناملایمات زندگی بشر نمی داند.
او در این مورد می گوید: " آرمانگرایی من بر پایه این واقعیت استوار است که بشر به طور کلی در حال پیشروی در مسیر تکامل است. بنابراین طبیعی است که من فکر کنم کار ما، حرکت و فعالیت در همین مسیر تحول تاریخ است".
او در واقع جنگ را خارج از روند طبیعی زندگی بشر می داند، و ریشه پیدایش آن را در منافع اقتصادی، جغرافیایی و سیاسی بعضی انسانها تعریف می کند. به این ترتیب، دقتی جنگ را عاملی تحمیل شده به ذات بشر می داند. چرا که به عقیده او جوهر اصلی انسان و زندگی، زیبایی است. در عین حال او یکی از اهداف اصلی خود را در عکاسی، به تصویر کشیدن همین زیباییها در روح و فرهنگ بشر می داند.
اما چرا برای مطرح کردن این زیباییها، رضا دقتی جنگ را زمینه و میدان کار خود قرار داده؟ او سرش را تکان می دهد، لبخندی می زند و در پاسخ می گوید: "من این کار را در استودیو و یا جاهایی که همه چیز به خوبی و خوشی می گذرد انجام نمی دهم. بلکه به این منظور، درست به همانجاهایی می روم که جنگ هم در جریان است. زیرا با این کار قصد دارم نشان دهم که این جنگ است که مخرب و خانمانسوز است. این جنگ است که در حال از بین بردن فضیلت های بشری است. و در عین حال در همان بستر، به نشانه های باقی مانده از ذات زیبای انسانها هم اشاره می کنم".
شاید به دلیل همین آرمانگرایی است که دقتی در مقدمه کتاب آورده: "روزی خواهد رسید که تعبیر آیندگان از جنگ، عملی خواهد بود که اجداد بدوی آنها مرتکب می شدند. در آن روز صلح پیروز خواهد بود"... .
سباستین یونگر، از دوستان نویسنده رضا دقتی، که توضیحی هم در ابتدای کتاب در باب تجربیات خود از همراهی با او در مکان های پرخطر دنیا نوشته، در شرح این ویژگی حرفه ای او می گوید:"وقتی رضا به یک نوجوان افغانی، رواندایی، مصری و یا فلسطینی نگاه می کند، فقط محصول جهانی ویران شده را در او نمی بیند؛ بلکه او در این نگاه، شهروند بالقوه جهانی بهتر را نیز مشاهده می کند".
از تهران تا پوشکار
کتاب مجموعه ای است از عکس های سیاه سفید و رنگی رضا دقتی، که از سال 1979 میلادی و با عکسی از اولین تظاهرات پرجمعیت علیه شاه در میدان آزادی تهران شروع می شود، و تا سال 2008 میلادی، با عکسی از دختری در حال کتاب خواندن و به قول خود دقتی، رویاپردازی، در معبدی در هند به پایان می رسد.
رضا دقتی در طول سفرهای پرماجرایی که در این کتاب به تصویر درآورده، به عنوان خبرنگار و عکاس نشریه هایی چون نیوزویک، نشنال جئوگرافیک و تایم، به بسیاری از کشورها از جمله مصر، لبنان، اسراییل، سومالی، عراق، افغانستان، پاکستان، لیبی و سوریه سفر کرده است.
آیت الله خمینی، بی نظیر بوتو، یاسرعرفات و احمد شاه مسعود از جمله شخصیت های سیاسی مشهوری هستند که رضا دقتی با لنز موشکاف دوربین خود، سعی در کشف بعدی جدید و احتمالا کمتر آشنا و شناخته شده از زندگی آنها داشته است.
واقعیت در حاشیه
از برجسته ترین ویژگی های این کتاب شاید بتوان به حاشیه نویسی های رضا دقتی، در مورد عکس ها اشاره کرد. او با این توضیحات قصد دارد داستان و ماجرای نهفته در پشت لحظاتی را فاش کند که به گرفتن آن عکس و ثبت جاودانه آن لحظه توسط دوربین یکی از مطرح ترین نام ها در عکاسی خبری جهان منتهی شده.
در عین حال وقتی گفتگویم با او به تاثیر و جایگاه رسانه های امروز بر درک بشر از واقعیت های جهان می رسد، او با اشاره به همین توضیحات در حاشیه عکس ها، می گوید که در واقع از طریق شرح این تجربیات، سعی در انتقال بخشی از واقعیت هایی داشته که هیچوقت در هیچ رسانه ای به آنها اشاره نمی شود: " به قول دوستان افغانمان، این گپ، گپ دیگری است".
در توصیف این لحظات است که عکاس از تجربه عمیق خود در شناخت فرهنگ ها و برقراری رابطه ای به شدت انسانی با مردم آن فرهنگ ها حکایت می کند. تجربه ای که شاید بدون آن، ثبت و ضبط ابعاد زیبای کیفیتهای انسانی در گوشه و کنار عکس ها، غیر ممکن می بود.
"همیشه کتاب شعر همراهم بود"
می توان حدس زد که گذراندن چندین سال در محل های پر آشوب و دیدن صحنه های بغرنج از تخریب و شکست و شکنجه روح و جسم بشر، روحیه ای قوی می طلبد و دلی پرتاب.
از رمز تاب آوردن این سالیان پرحادثه که از او می پرسم، می گوید که در واقع شعر و اندیشه کسانی چون مولانا، سعدی و شاملو، سخت در او اثر داشته، و گذران دشواری های این سفرها را بر او هموار می کرده است.
در واقع این سی سال فعالیت حرفه ای رضا دقتی، به نوعی سی سال دوری او از وطن هم بوده است. او که تنها یک سال پس از انقلاب، ایران را ترک کرد، آن طور که خود می گوید همواره یاد ایران و فرهنگ این سرزمین را با خود همراه داشته، و در گوشه گوشه جهان سعی در بازیافتن بخشی از آن فرهنگ و اندیشه داشته است.
آرمانگرایی اهل عمل
رضا دقتی اما از آن دسته آرمانگرایانی نیست که تنها به ذکر امیدها و آرزوهای دست نیافته و دور بسنده کند، بی آنکه خود در عمل دست بکار شود. البته که دست به دوربین بودن او خود به نوعی قدمی بزرگ در راه واقعیت بخشیدن به این امیدها از راه آگاهی دادن به مردم در مورد واقعیت های تلخ زمانه است.
اما او حتی یک گام هم فراتر گذاشته و با تاسیس "بنیاد فرهنگی و مطبوعاتی آیینه" در افغانستان در سال 2001 میلادی، بخشی از زمان خود را وقف تعلیم و تربیت کودکان این کشور، و تلاش برای ارتقای آزادی بیان و مطبوعات در این کشور کرده است.
او در لزوم تاسیس انجمن هایی با اهداف آموزشی می گوید: "انجمن های خیریه و سازمان ملل متحد، عمدتا به بازسازی ساختمانی می پردازند که خراب شده، در صورتیکه در جنگ ها و مشکلات امروز بشر، چیزی که عمدتا از بین می رود و خراب می شود، روح و روابط انسانی ست. تا این ها به شکل درستی بازسازی نشود بازسازی سنگ و چوب به جا مانده از ویرانی ها نتیجه ای نخواهد داد. بنابراین قرن بیست و یکم احتیاج به انجمن های خیریه ای دارد که کارشان ساختن مدرسه نیست، بلکه این است که ببینند بچه ها چه باید بخوانند".
مجله "پرواز" را این بنیاد با همین هدف، درمیان 500 هزار کودک افغان به رایگان پخش می کند.
عکاسی که می توانست معمار باشد
دقتی، دانش آموخته رشته معماری از دانشگاه تهران، که عکاسی را خود و بدون معلم آموخت، "جنگ و صلح" را با این جملات به پایان می برد: "من می توانستم معمارباشم و از میان خرابه ها، برج و ساختمان و شهر و امپراطوری بسازم. اما در عوض عکاس خبری شدم. شغلی که در آن با بهره از زبان تصویر و بدون بکار گیری کلام می توان داستان گفت و روایت کرد تا مردم از آن تاثیر بگیرند و در برابر بی عدالتی ها ساکت نمانند. و تعهد من در زندگی، همین است".
شاید به همین خاطر بود که وقتی در پایان از او پرسیدم اگر پس از سی سال بتواند یک بار دیگر به ایران برگردد، چه تغییری در سوژه عکس هایش خواهیم دید، گفت که خود را به نشان دادن زیبایی مردم و فرهنگ متعهد می داند. اما در عین حال دوربین او حتی بیش از گذشته در پی ردیابی آثار بی عدالتی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خواهد بود.
+ نوشته شده توسط saremi در 15 Dec 2008 و ساعت 2 PM
GetBC(315);
یک نظر
ویژگی‌های یک خبرنگار
خبرنگار کسی است که با اتکا به ذوق و استعداد شخصی، پس از گذارنیدن دورهٔ آموزش تخصصی و همچنین با توجه به مسئولیت اجتماعی که این پیشه بر گردن او می‌گذارد، وظیفه بدست‌آوردن، آماده‌کردن، گردآوری و سامان‌دادن اخبار و انتقال آنها را با وسایل ارتباط جمعی (مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری) به مخاطبان بر گردن دارد.
برپایهٔ اعلامیه سازمان یونسکو، خبرنگاران باید کوشش کنند تا اخباری که در اختیار عموم می‌گذارند درست، دقیق و معتبر باشد و در درستی اخباری که به دست می‌آورند، پژوهش و اندیشه کنند. خبرنگاران نباید حقیقتی را عمداً تحریف یا خراب کنند و نیز هیچ گونه مطلبی را نباید از دید مردم پنهان نگهدارند.

[ویرایش] ویژگی‌های یک خبرنگار
خبرنگار باید رسانه‌ای را که در آن کار می‌کند، بشناسد. از ظرفیت و کارایی آن آگاه باشد. ماهیت رسانه و توان خبررسانی آن باید برای او روشن باشد. اگر از خبرنگاری بپرسند خبری را که تهیه کرده‌ای برای چه رسانه‌ای است؟ (رادیو، تلویزیون، یا مطبوعات) باید پاسخ دقیق او منطبق باشد با شناختی که از هر کدام از رسانه‌ها دارد. هر چه شناخت خبرنگار از رسانه‌ای که در آن کار می‌کند بیشتر باشد، دقیق تر عمل خواهد کرد. نگاه بی اعتنا و بیان سرد و مصنوعی برخی از خبرنگاران و در نتیجه گزارش خنثی یا کم اثر آنها ناشی از ضعف شناخت از توان رسانه‌است. امروز خبرنگاران بزرگ «رسانه» را «قدرت» می‌دانند و با این دیدگاه وارد عرصه خبر و خبرنگاری می‌شوند. بنابراین خبرنگار باید رسانه را بشناسد، بعد برای آن کار کند.
خبرنگار باید تفاوت «خبر» و «رویداد» را بداند و از سیر تحول یک «رویداد» به «خبر» آگاه باشد. اگر از خبرنگاری بپرسند «خبر چیست؟» او باید از جایگاه یک صاحب نظر و یک کارشناس خبر اظهار نظر کند؛ نه اینکه کلمات حفظ شده‌ای را باز گوید با این گمان که خبر را تعریف کرده‌است. خبرنگاری که خبر را نمی‌شناسد، چگونه می‌تواند به صحت و جامعیت آن پی ببرد؟ شناخت خبر مستلزم شناخت اوضاع سیاسی جهان و جامعه‌است.
چهره و لحن گفتار برخی از خبرنگاران در جلوی دوربین نشان از بیگانه بودن آنها با عمق خبری است که در صحنه آن قرار دارند. خبرنگار باید بداند که مخاطب و بیننده خبر تا چه اندازه برای شنیدن و دیدن گزارش خبری او حساس و هوشیار است. هر چه شناخت خبرنگار از خبر بیشتر و از نیازها و حساسیت‌های مخاطب آگاه باشد، در تهیه و تولید و نگارش و بیان خبر دقیق تر عمل می‌کند.
خبرنگار باید خبرگزاریهای مختلف جهان بویژه غول‌های خبری جهان را بشناسد. این شناخت به نگاه و فکر او وسعت می‌بخشد. وقتی به راز موفقیت خبرگزاریهای جهان پی برد و دانست که همه چیز در گرو عملکرد درست خبرنگاران آنها بوده‌است، به جایگاه و حساسیت کار خود بیشتر پی می‌برد.
مهارت ارتباطی از دیگر ویژگیهای خبرنگار است. ارتباط با همه چیز و همه کس، تقریباً بدون محدودیت. خبرنگار باید بتواند خود را با صحنه تصادف، زلزله، سیل، آتش سوزی، جنگ، جشن‌های ملی و مذهبی، مراسم ویژه، راهپیمایی‌ها و نمونه‌های مرتبط وفق دهد و مرتبط سازد. همچنین بتواند با کودک خردسال، نوجوان، جوان، پیر، کارگر و کارمند، هنرمند، قهرمان، دانشمند، افراد مثبت و منفی ارتباط برقرار کند. او باید بتواند هم با دختر خردسالی که تازه به مدرسه وارد شده گفتگو کند و هم با پیرزن ۹۰ ساله‌ای که در خانه سالمندان دوران سخت زندگی خود را سپری می‌کند، هم کلام شود. خبرنگار این مهارت ارتباط کلامی و غیر کلامی را باید بیاموزد در غیر اینصورت مصاحبه‌های مضحکی به دست خواهد داد.
آشنایی با نگارش و تنظیم خبر، خبرنگار را در نوشتن متن خبر یا مخابره آن موفق می‌کند. امروزه خبرگزاریها و رسانه‌ها و بخش‌های ممتاز خبری به کلمات و واژه‌ها و عبارت‌های خبری بسیار توجه دارند. بار روانی برخی از کلمات تأثیر ویژه دارند. نگارش درست و بدون غلط و رعایت زبان معیار و ایجاز در جمله بندی مهارتی است که خبرنگار باید با آن آشنا باشد. همراهی و هماهنگی کلمات و تصاویر، نگارش خبر را دقیق تر می‌کند. رعایت سه کلمه برای هر ثانیه تصویر و انتخاب بهترین و مؤثرترین کلمه به تصاویر خبری جذابیت می‌بخشد. تنظیم خبر نیز اولویت بندی مفاهیم خبری براساس اهمیت هر مفهوم است که خبرنگار در این زمینه بخشی از کار را برعهده دارد.
بیان مناسب، داشتن سلامت اندام گفتاری و صدای مناسب و لحن خبری و غیرمصنوعی از دیگر ویژگیهای خبرنگار است. تنفس درست، جنس صدا و استفاده درست از صدا و انتخاب لحن مناسب برای بیان، از مهارت‌های خبرنگاران آموزش دیده‌است. برخی از خبرنگاران صدای خبری مستقلی دارند که مخاطبان به آن صدا و شیوه بیان علاقه مند هستند. خبرنگار برای دستیابی به بیان نافذ خبری باید جدی باشد و تلاش کند.
چیرگی بر احساسات: خبرنگاران موفق رسانه‌های بزرگ در گزارش‌های خبری تسلیم احساسات خود نمی‌شوند. همدردی و همدلی با مخاطب با احساساتی شدن متفاوت است. فراموش نشود که حضور خبرنگار در صحنه خبر برای عینیت بخشیدن به خبر است؛ نه تحریک احساسات. مردم نیازی به دیدن صحنه‌های احساس خبرنگار ندارند؛ آنچه آنها می‌خواهند دقت، صحت و جامعیت خبر در اسرع وقت است.
بداهه گویی، مهارت ممتازگفتاری است که خبرنگار بر اثر مطالعات و تمرین‌های بیانی به آن می‌رسد. گاهی لازم است خبرنگار از متن آماده‌ای که تهیه کرده‌است جدا شود و از خود چیزی بگوید. این لحظات غافلگیر کننده که کم نیستند، مهارت زبانی خبرنگار یا عجز او را آشکار می‌کنند. خبرنگار باید برای اینگونه صحنه‌ها آماده باشد.
+ نوشته شده توسط saremi در 12 Dec 2008 و ساعت 3 AM
GetBC(314);
نظر بدهید
حجت صارمي ، رونوشت نامه اش به رئيس جمهور افغانستان
شهيد محمود صارمي تهران ـ حجت صارمي ، رونوشت نامه اش به رئيس جمهور افغانستان را به دفتر هفته نامه فرستاده است .در اين نامه كه طي آن به فعاليت دوساله خبرنگاري شهيد محمود صارمي در آن كشور و انعكاس دشواري هاي زندگي و مظلوميت مردم شريف افغان در رسانه هاي جمعي اشاره شده است ، ضمن اعتراض به عدم اقدام جدي در شناسايي ، تعقيب ، دستگيري و مجازات عاملان شهادت هولناك هشت ديپلمات ايراني و نيز برادر شهيدش ، خواستار رسيدگي حامد كرزاي به اين موضوع و برآورد تبعات حقوقي آن برابر عرف و كنوانسيون هاي بين المللي شده است
+ نوشته شده توسط saremi در 23 Nov 2008 و ساعت 0 AM
GetBC(313);
یک نظر
کتابشناسی شهدای خبرنگار
کتابشناسی شهدای خبرنگار
16 مرداد 1387 ساعت 10:00
هفدهم مرداد ماه، دهمين سالروز شهادت محمود صارمي (1347 ـ1377) خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي و چند ديپلمات ايراني در مزار شريف افغانستان به دست طالبان است. هفدهم مرداد "روز خبرنگار" نام گرفته و به اين مناسبت «ايبنا» مروري دارد بر مهم‌ترین کتاب‌هایی که تاکنون درباره شهداي خبرنگار منتشر شده‌اند./
به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) محمود صارمي خرداد ماه سال 1347 در شهرستان بروجرد متولد شد.صارمي سال 1367 وارد دانشگاه تهران شد و در سال 1371 به استخدام سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي درآمد. وي در سال 1374 موفق به اخذ مدرك كارشناسي ارشد از دانشگاه شهيد بهشتي در رشته جغرافياي انساني شد و 26 دي سال 1375 به عنوان مسوول نمايندگي خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران به كابل افغانستان رفت. مرداد ماه سال 1377 و پس از سقوط شهر مزارشريف، با حمله نیروهای طالبان به دفتر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران صارمي همراه چند تن از دیپلمات‌های کشورمان به شهادت رسیدند.«سوار سمند سپيده» از جمله كتاب‌هايي است كه تاكنون درباره شهداي خبرنگار منتشر شده‌اند.زندگي‌نامه، وصيت‌نامه و آثاري از شهيد جلال نوبهار، خبرنگار روزنامه اطلاعات به كوشش فرشاد فرشته‌حكمت در اين كتاب گردآمده است. جلال نوبهار سال 1338 به دنيا آمد و هجدهم فروردين 1366 در عمليات كربلاي 8 به شهادت رسيد.نامه‌هاي شهيد از جبهه‌هاي سوسنگرد و دوران حضورش در جبهه‌هاي لبنان و نمايشنامه «فرياد برزخ» به قلم وي از ديگر مطالب كتاب «سوار سمند سپيده» است. اين كتاب در قطع رقعي و 76 صفحه، سال 1378 توسط انتشارات اطلاعات منتشر شده است.«پروانه‌هاي عرصه خبر» نوشته رحيم مخدومي نيز در باره شهداي خبرنگار منتشر شده‌ است. اين كتاب با قطع پالتويي و در 38 صفحه، سال 1382 توسط نشر شاهد چاپ شد.در كتاب «پروانه‌هاي عرصه خبر» به معرفي 13 شهيد و مفقودالاثر خبرنگار پرداخته شده است. عناوين بخش‌هاي كتاب و اسامي خبرنگاران عبارتند از: منش احمد (احمد آريايي)، صدايش مثل آهنگ بود (سيدمرتضي آويني)،‌ اخوان از مرزها گذشت (مفقودالاثر كاظم اخوان)، عضوي به نام قلم (محمدرضا اماني)، آن ژنرال جوان (حسن باقري)،‌ خوش آواز مهريز (غلامرضا برهان)،‌ خبرنگار مجاهد (مرتضي چمن)،‌ آن رهبر شوخ و شجاع (غلامرضا رهبر)،‌ نشان يك گمشده (محمدرضا ژيان سيداحمدي)،‌ آگهي يا آگاهي (سيدحسن شاهچراغي)،‌ در باغ را براي كه گشودند؟ (محمود صارمي)، خبرنگار بي‌قرار (بهروز فلاحت‌پور) و رمز گل چيست؟ (حسن هادي).كتاب ديگر «يادها و خاطره‌ها»، مجموعه‌اي از يادداشت‌ها و خاطرات خبرنگاران و نويسندگان دفاع مقدس درباره شهيدان عرصه خبر است. اين مجموعه را حسين بردبار و داوود غياثي‌راد جمع‌آوري كرده‌اند و انتشارات زعيم در سال 1385 منتشر كرده است.
کد مطلب : 23911


شهيد محمود صارمي
گزارشگر : عسگر عباس نژاد
+ نوشته شده توسط saremi در 23 Nov 2008 و ساعت 0 AM
GetBC(312);
2 نظر
روز جهانی خبر نگار
طي نامه‌اي به كوفي عنان، برادر شهيد صارمي نام‌گذاري هشتم اوت به نام روز جهاني خبرنگار را خواستار شد
برادر شهيد محمود صارمي، خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران كه هفت سال قبل در مزار شريف افغانستان به شهادت رسيد، با ارسال نامه‌اي به كوفي عنان، دبيركل سازمان ملل متحد، خواستار نام‌گذاري هشتم اوت به نام روز جهاني خبرنگار شد. متن نامه‌ي برادر شهيد صارمي كه رونوشتي از آن به خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ارسال شده، به شرح زير است: «عاليجناب هفدهم مرداد برابر با هشتم اوت هفتمين سالگشت كشتار فجيع ديپلمات‌ها و خبرنگار ايراني در مزار شريف افغانستان را در شرايطي گرامي مي‌داريم كه 23 سال از به اسارت درآمدن سه ديپلمات و يك خبرنگار و عكاس ايراني در لبنان مي‌گذرد و كماكان از سرنوشت آنان بي‌اطلاع هستيم. اينك به عنوان يكي از آسيب‌ديدگان تروريسم، بار ديگر ضمن محكوم نمودن تروريسم به هر شكل و در هر نقطه‌ و منتسب به هر دين و آيين،‌ پيشنهاد مي‌شود با عنايت به مفاد اعلاميه‌ي جهاني حقوق بشر و تاكيد بر مصونيت بين‌المللي خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، جهت پاسداشت ياد و خاطره‌ي همه‌ي آنان كه جان خود را در راه اطلاع‌رساني جهاني از دست دادند تمهيداتي انديشيده شود تا اين روز به نام روز جهاني خبرنگار نام‌گذاري گردد. با آرزوي توفيق روزافزون حجت صارمي برادر خبرنگار شهيد ايرنا در افغانستان»
+ نوشته شده توسط saremi در 17 Nov 2008 و ساعت 4 PM
GetBC(311);
یک نظر
شهید صارمی
شأن خانواده شهدا قرباني بازي‌هاي سياسي نشود!
آيا حرمت‌شكني اين قبيل افراد نيست كه باعث مي‌شود ديگري همه به خود اجازه دهد و حريم مجلس را بشكند و آن حرف‌هاي سخيف را درباره مجلس و رئيس مجلس مطرح كند؟
كد خبر: ۲۵۶۳۱
تاريخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۲۶ آبان ۱۳۸۷
تعداد بازديد: ۹۸۴۳
انتشار سخنان يك عضو هيأت رئيسه مجلس در موضع‌گيري نسبت به سخنان يكي از همسران شهدا كه به فرموده امام راحل «چشم و چراغ این ملتند»، نگراني و گلايه‌هاي بسياري را به وجود آورده است.لب سخن اين است كه اگر يك همسر شهيد بنا بر احساس مسئوليتي كه از ويژگي‌هاي بارز اين گونه افراد و خانواده‌هاست، اطلاعات و يا اظهارنظري را طرح كند، چه مجوزي براي يك نماينده مجلس ـ كه بايد وكيل و حافظ حق و حقوق ملت باشد ـ فراهم مي‌كند تا در لواي حمايت از شخص مورد نظر خود، خانواده شهدا را مورد هجمه قرار داده و با ورود به حريم خصوصي اين خانواده‌ها، سنگ خود را به سينه بزند. جالب اين‌كه نماينده‌اي كه بايد در حوزه جمع‌آوري اطلاعات مربوط به نزدیكان و افراد مد نظر خود، دقيق‌تر و تيزبین‌تر عمل كند، هم و غم خود را معطوف به حرمت‌شکنی و ورود به حريم خصوصي خانواده شهدا مي‌كند.آيا حرمت‌شكني اين قبيل افراد نيست كه باعث مي‌شود ديگري هم به خود اجازه دهد و حريم مجلس را بشكند و آن حرف‌هاي سخيف را درباره مجلس و رئيس مجلس مطرح كند؟ به نظر مي‌آيد نمايندگان محترم مجلس پيش از هر كسي بايد حرمت‌شكني خانواده شهدا توسط اين نماينده را به شكلي مناسب پاسخ دهند و مجلس شوراي اسلامي را كه موجوديت خود را مديون خون شهيداني چون باكري‌ها است، از اين سو‌ءاخلاق‌ها مبرا سازند.
نظرات كاربران:
▪ واقعاً كه اظهار نظر آن نماينده محترم جاي تاسف و تاثر داشت.
▪ نامه همسر محترم شهید بزرگوار باکری به نمایندگان مجلس بوی دلسوزی واحساس مسولیت میدهد ونه تشویش اذهان عمومی.نماینده مجلسی که حرفهای همسر محترم شهید را تشئیش اذهان عمومی تفسیر میکند ومعتقد است اگر شهید باکری زنده بود از آقای...تشکر هم میکرد چطور به خود همچین جرات را میدهد.پیشنهاد میکنم این نماینده جهت حفظ شان نمایندگی استعفاء نموده واز همسر محترم شهید باکری عذر خواهی نماید.شهید باکری با درایت خود ادمها را به سه دسته تقسیم کرد این نماینده محترم جزو کدامین دسته است .
▪ بنده بعنوان يك رزمنده و جانباز جنگ به مسولين هشدار مي دهم كه عدم برخورد با توهين كنندگان و حرمت شكنان خانواده شهدا و امام شائبه همراهي و حمايت آنان را نزد جامعه و مردم ايجاد و منجر به چيزي ميگردد كه صحيح نيست و خداي ناكرده تر و خشك در آن خواهند سوخت لذا نمايندگان عزيز در دفاع از معامله كنندگان با خدا و آنان كه جز خدا كسي را ندارند وارد عمل شوند
▪ بسم رب الشهداء والصدیقین سلام اگر تا کنون ما حرمت شهداء معظم وخانواده های گرانقدرشان را نگه می داشتیم مطمئناًوضع کشور ما خیلی بهتر از حالا بود
▪ واقعا باخواندن آن مطلب خیلی افسوس خوردم باید به این نماینده گفت اگرشهدای عزیزنبودند شماالان کجابودید.این سرزمین تاابد مدیون شهداست.عذرخواهی کوچکترین کاری است که این آقابایدانجام بدهد.
▪ مشكل ما اينه كه هممون ياد گرفتيم انتقاد كنيم نه انتقاد بپذيريم
▪ اگر شهدا نمي رفتن و خون خودشون رو هديه نمي كردن امروز اين آقا اينجا نمي تونست اين گستاخي ها رو بكنه...
▪ من واقعا از خواندن اظهارات اين آقا خيلي متاسف شدم.اين آقايان نبايد وارد حريم خصوصي خانواده معظم شهدا شده وبا طرح اين مسائل صورت مساله را پاك كنند .خوب ازدواج يك همسر شهيد چه ريطي به مسائل عنوان شده در خصوص وزير پيشنهادي دارد ؟؟آقايان سياسي! حداقل يك حريم با حرمت رو در اين نظام حفظ كنيد ...شما رو به خدا حريم خانواده معزز شهدا رو نگه داريد .تصور نكيد كه امروز با اين حريم شكني توانستيد از اين معبر بگذريد ديگر همه چيز فراموش مي شود ولي اينطور نيست اين رفتار ها در حافظه جامعه ثبت شده ودر پيشگاه خدا هم شما را به پاسخ گويي وا ميدارد مضافا اينكه راه براي ادامه اين قبيل اعمال براي ديگران باز خواهد شد .
▪ به شما توصیه میکنم اخرین بیانات شهید باکری در شب عملیات را اگر نخوانده اید بخوانید!آنگاه متوجه خیلی از مسایل می شوید.
▪ شما نمی دانستید که برای امثال بعضیها خانواده شهدا فقط زمانی ارزش هستند که از آنها حمایت نمایند؟
▪ سلام بر روح بزرگ امام(ره) و سلام وعرض درود بر روح تمامی شهیدان و با احترام و عرض ارادت به حضور تمام خانوادهای محترم شهدا و ایثارگران عزیز خدمت این نماینده محترم عرض میکنم که احترام این عزیزان واجب و لازم است و این حرف امام عزیز و تمام مردم قدر شناس ایران است و باید گفت که این عزیزا ن سعه صدری پر آوازه دارند چرا که با خدای خود بر سر عزیزان خود و عزیز تر از جان خود معامله کرده و بر این کسب و کار و سود آن بر خود می بالند و ماهم افتخار هم وطن بودن با آنان را شاکریم ولی این ایه که اشاره به مشورت دارد را فراموش نکنیم که مشورت و شنیدن نظر دیگران تکمیل کنند خرد و تصمیم گیری است .
▪ آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدیند
+ نوشته شده توسط saremi در 17 Nov 2008 و ساعت 2 PM
GetBC(310);
نظر بدهید
توقیف
هفته‌نامه «شهروند امروز» توقیف شد
یک مقام وزارت ارشاد، گزارش‌ها درباره توقیف هفته‌نامه شهروند امروز را تأیید کرد.
خبرگزاری فارس شب گذشته بدون اشاره به منبع خود اعلام کرده بود که این هفته‌نامه به دلیل «غیر واقعی جلوه دادن برخی اقدامات دولت» توقیف شده است.
علیرضا ملکیان معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد امروز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرد: نشریه شهروند امروز به دلیل «رعایت نکردن زمینه انتشار» توسط هیأت نظارت بر مطبوعات، توقیف شده است.
پیش‌تر محمود علیزاده طباطبایی وکیل این هفته‌نامه هم در واکنش به این گزارش‌ها گفته بود که هنوز ابلاغیه‌ای مبنی بر توقیف شهروند امروز به دستش نرسیده است.
آقای ملکیان گفته است: «هیأت نظارت بر مطبوعات بر اساس بند ب ماده هفت قانون مطبوعات مبنی بر مغایرت با آن‌چه در پروانه نشریه در مورد زمینه انتشار آمده، اقدام به توقیف شهروند امروز کرده است.»
زمینه کاری هفته‌نامه شهروند امروز در مجوز آن، «فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی» ذکر شده است.
برخی وب‌سایت‌های خبری بر اساس شنیده‌های خبرنگاران خود گزارش داده بودند که علت توقیف این نشریه «معرفی نکردن مدیر مسئول» است.
پس از استعفای مدیر مسئول پیشین این هفته‌نامه، مدت‌هاست که نام مدیر مسئول در شناسنامه آن درج نمی‌شود.
«شهروند امروز» یکی از پرتیراژترین نشریات ایران بود و در مدت انتشار سراسری‌اش توانسته بود به یکی از تأثیرگذارترین نشریات در بین فعالان سیاسی و روشنفکری در ایران تبدیل شود.
برخی گفت و گوهای این نشریه نظیر مصاحبه با سید حسن خمینی نوه آیت‌الله خمینی، و نیز مصاحبه با داوود دانش‌جعفری وزیر پیشین اقتصاد، درست چند روز پیش از برکناری وی از سمتش، بسیار خبرساز شده بود.
محمد قوچانی، سردبیر «شهروند امروز» بود و محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، ریاست شورای سیاست‌گزاری این هفته‌نامه را بر عهده داشت.
این هفته‌نامه را بخشی از تیم سابق روزنامه‌های «شرق» و «هم‌میهن» منتشر می‌کردند. این هفته، هفتادمین شماره «شهروند امروز» منتشر شده بود.
این تیم، ابتدا در زمان سردبیری محمد عطریانفر در روزنامه «همشهری» متعلق به شهرداری تهران، در ضمیمه‌ی روزانه آن با نام «همشهری دوم» یا «همشهری جهان» شکل گرفت. اما پس از انتخاب محمود احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران، محمد عطریانفر و تیم «همشهری جهان» از روزنامه همشهری جدا شدند و از شهریورماه سال ۱۳۸۲ روزنامه شرق را راه‌اندازی کردند.
پس از توقیف روزنامه شرق در شهریورماه ۱۳۸۵ و رفع توقیف بعدی این روزنامه در اسفندماه همان سال، بخشی از تیم این روزنامه شامل محمد عطریانفر، محمد قوچانی، رضا خجسته رحیمی، احمد زیدآبادی، محمدجواد روح و رضا معطریان از آن جدا شدند و از اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۶، روزنامه هم‌میهن را منتشر کردند.
مدیر مسئولی «هم‌میهن» را غلامحسین کرباسچی، شهردار اسبق تهران و دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی بر عهده داشت و به تازگی از آن رفع توقیف شده بود. دوره تازه «هم‌میهن» با سردبیری محمد قوچانی، تنها ۴۷ شماره دوام آورد و دوازدهم تیرماه همان سال به دستور سعید مرتضوی، دادستان تهران توقیف شد.
از اواخر بهار سال ۱۳۸۶ و هم‌زمان با انتشار «هم‌میهن» انتشار سراسری هفته‌نامه شهروند امروز نیز توسط همین تیم آغاز شد. پیش از آن، این هفته‌نامه به صورت محلی در استان اصفهان چاپ می‌شد.
این هفته‌نامه در این مدت تلاش کرده بود از مجله «تایم» الگوبرداری کند.
هیأت نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد در سه سال گذشته ده‌ها نشریه را به دلایل مختلف توقیف یا لغو امتیاز کرده است.
فروردین‌ماه امسال، مجله اینترنتی هفت‌سنگ، هفته‌نامه «شهروند امروز» را به عنوان یکی از هفت نشریه برتر سال ۱۳۸۶ انتخاب کرده بود.
+ نوشته شده توسط saremi در 15 Nov 2008 و ساعت 1 AM
GetBC(309);
3 نظر
پاسخ مدیر پارتیزان:
پاسخ مدیر پارتیزان:سلام آقای صارمی عزیز. چه‌طوريد حاجي؟ خيلي وقته زيارت‌تون نكردم. خدا ان‌شاءالله ما رو بيامرزه، شهيد محمود كه آمرزيده‌س. خيلي دل‌م براتون تنگ شده و هيچ نشوني هم ازتون نداشتم. يكي از دوستان مي‌گفت تو اكباتان ديگه نيستيد. واسه همين‌م كاملا بي‌خبر موندم ازتون. روز خبرنگار به شما بيش‌تر مبارك باشه كه سهم عظيمي در ثبت اين روز با اين عنوان داشتيد و ياد اون روزهاي پر تلاش به‌خير. ياد مخافت‌هاي مهاجراني و خاتمي به‌خير. ياد اومدن‌ها و رفتن‌هاي شما و پرسش‌ها و پاسخ‌هاي نگرفته‌ي ما از حضرات به‌خير!ان‌شاءالله بتونم از نزديك ببينم‌تون.يه امكان تماس براي من مهيا كنيد.يا علي...
+ نوشته شده توسط saremi در 11 Nov 2008 و ساعت 4 PM
GetBC(308);
2 نظر
انجمن روزنامه نگاران زن بمناسبت روز خبرنگار
يانيه انجمن روزنامه نگاران زن بمناسبت روز خبرنگار
نواندیش: بيانيه انجمن روزنامه نگاران زن ايران در خصوص گرامي داشت روز خبرنگار:
روز خبرنگار نوشتن يكي از نعمتهاي باري تعالي براي بشريت است؛ وقتي خداوند به نون و قلم قسم مي خورد ارزش ذاتي قلم از حدود نعمت نيز فراتر رفته و جايگاه رفيعي در جهان را به خود اختصاص مي دهد كه همه كانون هاي انتشار علم و دانش و خبر بدون آن از امكان نشر برخوردار نيستند. اطلاع رساني نيز فرصتي است كه قرن حاضر توانسته آن را با بكارگيري فن آوري هاي نوين به كالايي عمومي با ارزش و قابل انتقال در آورد كه با بهره گيري از زير ساخت اصلي يعني قلم عرصه پيوند جوامع و ملل را به گستره بيكراني از دانستني ها متصل ساخته است. انجمن روزنامه نگاران زن ايران نيز همزمان با اعياد شعبانيه و بزرگداشت اين روزهاي بزرگ و شادي بخش روز خبرنگار را گرامي داشته و اميد دارد دولت در آستانه اين روز مبارك با باز نگري بر رفتارهاي پيشين در تعطيلي روزنامه ها و ضرورت فعاليت روزنامه نگاران به صورت آزا د؛ هدايايي واقعي را براي آنان تدارك ببيند. انجمن ضمن گرامي داشت ياد و خاطره خبرنگار شهيد صارمي كه خفقان و طالبانيسم گسترده حاكم بر افغانستان او را از ما گرفت خواهان آن است كه: 1- اتحاديه هاي روزنامه نگاري و خبرنگاري با اتكا به توان خبرنگاران، تاسيس تا از حقوق حقه آنان در امور صنفي و غير صنفي دفاع به عمل آورد. 2- انجمن صنفي به عنوان يكي از پايه هاي تشكيل اين اتحاديه نيازمند حمايت بيش از پيش منابع دولتي و غيردولتي است، به نظر مي رسد سالروز خبرنگار بتواند بهانه خوبي براي رفع مشكلات في مابين وزارت كار و انجمن با نگاه تسامح گرايانه باشد. 3- زنان روزنامه نگار با توجه به سختي كار ناشي از اين حرفه نيازمند بهره گيري از كانون هاي مشاوره حقوقي و صنفي هستند لذا با عنايت به ضرورت هاي ذكر شده ايجاد چنين دفاتر و مراكزي الزامي است. انجمن روزنامه نگاران زن ايران (رزا)
+ نوشته شده توسط saremi در 6 Nov 2008 و ساعت 5 PM
GetBC(307);
نظر بدهید
رئيس‌جمهور در پيامي به مناسبت انتخاب باراك اوباما
پيام احمدی‏نژاد برای پيروزي اوباما
كد خبر: ۲۴۳۴۸
تاريخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۱۶ آبان ۱۳۸۷
تعداد بازديد: ۲۷۳۵
رئيس‌جمهور در پيامي به مناسبت انتخاب باراك اوباما و كسب اكثريت آرا شركت كنندگان در انتخابات رياست جمهوري آمريكا، خطاب به رئيس‌جمهور جديد اين كشور تصريح كرده است: توقع عمومي اين است كه پاسخگويي سريع و روشن به مطالبه تحول صحيح و اساسي در سياست‌هاي داخلي و خارجي دولت آمريكا كه خواست همه ملت‌هاي جهان و ملت آمريكاست، سرلوحه و محور همه برنامه‌ها و اقدامات دولت آينده شما قرار گيرد.متن كامل پيام دكتر محمود احمدي‌نژاد به اين شرح است:بسم الله الرحمن الرحيمجناب آقاي باراك اوبامارئيس‌جمهور منتخب ايالات متحده آمريكااز اينكه توانستيد آراء اكثريت شركت‌كنندگان در انتخابات را به خود جلب كنيد تبريك مي‌گويم. مي‌دانيد فرصت‌هايي كه از ناحيه خداوند به بندگان هديه مي‌شوند زودگذرند و مي‌توانند در مسير كمال انسان و صلاح ملت‌ها و يا خداي ناكرده در مسير سقوط عليه ملت‌ها به كار گرفته شوند. اميدوارم جنابعالي با ترجيح مصالح حقيقي مردم و انصاف و عدالت بر تقاضاهاي سيري‌ناپذير اقليتي خودخواه و ناصالح، از فرصت خدمت، حداكثر استفاده را به عمل آوريد و نام نيكي از خود به جاي بگذاريد.توقع عمومي اين است كه پاسخگويي سريع و روشن به مطالبه تحول صحيح و اساسي در سياست‌هاي داخلي و خارجي دولت آمريكا كه خواست همه ملت‌هاي جهان و ملت آمريكاست، سرلوحه و محور همه برنامه‌ها و اقدامات دولت آينده شما قرار گيرد.از سويي ملت آمريكا كه داراي گرايشات معنوي است انتظار دارند كه همه توان و همت دولت در مسير خدمت به مردم، اصلاح وضعيت بحراني اقتصادي، بازيابي حيثيت، روحيه و اميد آنان و رفع كامل فقر و تبعيض، احترام كامل به كرامت، امنيت و حقوق انساني و تقويت بنيان‌هاي خانواده كه از جمله تعليمات انبياء الهي است در سرزمين آمريكا مصروف شود.از سوي ديگر، ملت‌هاي جهان انتظار دارند كه سياست‌هاي مبتني بر جنگ‌طلبي، اشغالگري، زورگويي، فريبكاري، تحقير ملت ها و تحميل روابط تبعيض‌آميز و غيرعادلانه بر آنان و برمناسبات جهاني كه موجب انزجار همه ملت‌ها و اكثريت دولت‌ها از حاكمان آمريكا و مشوه‌شدن حيثيت مردم آن كشور شده است به رفتاري مبتني بر عدالت و احترام به حقوق انسان‌ها و ملت‌ها، دوستي و عدم دخالت در امور ديگران تبديل گردد و دايره دخالت‌هاي دولت آمريكا به مرزهاي جغرافيايي آن كشور محدود شود. به ويژه در منطقه حساس خاورميانه، انتظار آن است كه رفتار ناعادلانه شصت ساله به سوي استيفاي كامل حقوق حقه ملت‌ها به خصوص ملت‌هاي مظلوم فلسطين، عراق و افغانستان تغيير جهت دهد.ملت بزرگ و تمدن‌ساز و عدالت‌جوي ايران از تحولات اساسي، عادلانه و واقعي در سياست‌ها و رفتارها به ويژه در اين منطقه استقبال مي‌كند.اگر در مسير الهي و در جهت اجراي تعليمات پيامبران الهي گام برداشته شود اميد مي‌رود كه خداي بزرگ ياري كند و خسارات سنگين گذشته تا حدودي جبران شود.از خداوند متعال براي آحاد بشريت و همه ملت‌ها، سعادت، سلامت، سربلندي و رفاه و براي حاكمان ومديران جوامع عبرت‌آموزي از گذشتگان، اغتنام فرصت خدمت، بسط مهرورزي، رفع ظلم و برپايي عدالت و رعايت دستورات الهي، مسئلت دارم.
+ نوشته شده توسط saremi در 6 Nov 2008 و ساعت 5 PM
GetBC(306);
یک نظر
محدود كردن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران
ایت الله رفسنجانی: محدود كردن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بي‌نتيجه و غير عقلاني است/با تنوع كنوني رسانه‌ها ديگر هيچ خبري مخفي نمي‌ماند
خبرگزاري انتخاب : آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار رييس و اعضاي شوراي مركزي انجمن صنفي روزنامه‌نگاران تصريح كرد: اگر آگاهي جامعه بالا برود پنجره‌ فساد در رده‌هاي گوناگون آن بسته‌تر مي‌شود.

۱۴ آبان ماه ۱۳۸۷ ساعت : ۴۹ , ۱۲ خبرگزاري انتخاب : رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام آگاهي را عنصر اساسي پيشرفت مادي و معنوي بشر دانست و گفت: از منظر دين و پيش‌تازان انقلاب اسلامي نيز چيزي جز آگاهي يافتن مردم از وقايع نمي‌تواند سلامت نظام را تضمين كند.آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار رييس و اعضاي شوراي مركزي انجمن صنفي روزنامه‌نگاران تصريح كرد: اگر آگاهي جامعه بالا برود پنجره‌ فساد در رده‌هاي گوناگون آن بسته‌تر مي‌شود.رييس مجلس خبرگان با تاكيد به اين‌كه " شغل خبرنگاري بسيار شريف اما پرخطر و حساس است" رسانه‌ها و روزنامه‌ها را يكي از ابزارهاي مهم آگاهي جامعه دانست و گفت: در نظام اسلامي هركس خير و مصالح مملكت را مي‌خواهد، بايد جريان اطلاع‌رساني را تقويت كند.وي با اشاره به اين‌كه " اكنون دوره انفجار اطلاعات است و ابزار اطلاع‌رساني نيز بسيار متنوع و زياد شده است" محدود كردن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را بي‌نتيجه و غير عقلاني دانست و ادامه داد: محدوديت‌هاي غيرمنطقي كه هم‌اكنون به روزنامه‌نگاران تحميل مي‌شود باعث مي‌شود دريچه‌هاي اطلاع‌رساني صحيح و قانوني مسدود شود و در اين وضعيت شايعات و خرافات رواج يافته و مردم خبرهاي صحيح را باور نمي‌كنند.رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به اين‌كه " با تنوع كنوني رسانه‌ها ديگر هيچ خبري مخفي نمي‌ماند" مصلحت نظام، ملت و آبروي كشور را در گروي جريان سالم و آزاد اطلاعات دانست و گفت: البته شرط اين كار است كه مولدين خبر و روزنامه‌نگاران نيز به تعهدات قانوني و اخلاقي خود پاي‌بند باشند و مصلحت كشور و نظام را همواره مدنظر قرار دهند.وي انضباط را شرط مهم اطلاع‌رساني صحيح دانست و تاكيد كرد: ان‌شاءالله روزنامه‌نگاران به تعهدات اخلاقي خود پايبندند و مسوولين نيز از فضاي به وجود آمده كمال استفاده را در جهت مصالح كشور بنمايند.در ابتداي اين ديدار علي مزروعي رييس انجمن صنفي روزنامه‌نگاران و برخي از اعضاي شوراي مركزي اين تشكل با اشاره به تاريخچه‌ تشكيل اين انجمن اهداف و برنامه‌هاي انجمن را تشريح كردند و برخي موانع و محدوديت‌هاي پيش‌روي اين انجمن را برشمردند.
+ نوشته شده توسط saremi در 5 Nov 2008 و ساعت 3 PM
GetBC(305);
یک نظر
؛به جاي صارمي نيامده ام من خبرنگار خراسانم
یادداشت؛به جاي صارمي نيامده ام من خبرنگار خراسانم؛جنگ هاي خونين چندساله افغانستان، همواره مورد توجه رسانه ها كه به نوعي تاثيرگذار بر افكار عمومي مي باشند، بوده است، در اين ميان چه بسا بخش اعظمي از اخبار جنگ توسط برخي رسانه ها به خصوص غرب با اهداف خاصي جهت دهي و منتشر مي شد . اخبار حوادث و اتفاقات اين كشور نيز كمتر به طور مستقيم از طريق رسانه هاي ايران پوشش داده مي شد و بسياري از روزنامه ها خبرهاي مربوط به افغانستان را از خبرگزاري هاي خارجي، خبرگزاري جمهوري اسلامي يا راديو و تلويزيون دريافت مي كردند. به عبارت ديگر مطبوعات بنا بر شرايط جنگي حاكم بر افغانستان، كمتر از نزديك به وقايع اين كشور مي پرداختند و خبرنگار به افغانستان اعزام مي كردند. عمده خبرهاي جنگ اين كشور توسط شهيد صارمي مسئول و خبرنگار دفتر ايرنا در مزارشريف مخابره مي شد كه بنا به دلايل امنيتي در سال١٣٧٧ اين دفتر در سفارت ايران در مزارشريف مستقر بود، روزنامه خراسان نيز كه در آن سال ها گام در راه حرفه اي شدن برداشته بود، تلاش كرد تا از نزديك شاهد تحولات اين كشور باشد و از افغانستان و آن چه در آن مي گذرد، براي مردم بگويد. نتيجه آن شد كه اين جانب را مامور كرد تا از سرزمين ژنرال ها براي مردم بگويم و بنويسم. سعادت يار شد كه در اين عرصه هم اتاق شهيد صارمي خبرنگاري شوم كه به پاس همت و ياد او ١٧مرداد روز خبرنگار نام گرفت. محمدحسين جعفريان به عنوان رايزن فرهنگي، شهيد مجيد نوري از ديپلمات هاي سفارت و سركنسول ايران در مزارشريف ديگر هم اتاقي ها بودند، شهيد صارمي اندكي بعد به مرخصي رفت و گويا مي خواست در تهران اسباب كشي كند. خبرنگار در آن عرصه و زمان هنگامي كه پا را از سفارت بيرون مي گذاشت بايد مرگ را جلوي چشمش مجسم مي كرد. برخي مسئولان در سفارت توصيه اكيد به اين جانب مي كردند كه سعي كن پا را فراتر از سفارت و حتي بعضي نقاط شهر نگذاري چرا كه در غير اين صورت امكان بازنگشتنت فراوان است. اما مگر مي توان خبرنگاران را محدود و محصور كرد. اين بود كه ما نه تنها پا را از محل اقامتمان فراتر نهاديم، بلكه تك و تنها با برخي گروه هاي افغاني كه از قبل مي شناختمشان تا جبهه هاي نبرد پيش رفتم به حدي كه غيبت اين جانب نگراني بعضي ها را موجب شده بود و در بازگشت بود كه از سر دلسوزي سرزنش مي كردند و چه بسا بعضي مي گفتند مگر روزنامه خراسان چه به تو مي دهد كه اين قدر بي گدار به آب مي زني.صحت اظهارات دلسوزانه شان را زماني دريافتم كه مقابل چشمانم مرگ چندين و چند نفر را بر اثر اصابت گلوله و انفجار مين ديدم.سخن گفتن در مورد افغانستان هم تلخ است و هم شيرين و در اين مقال ذكر آن ناممكن است. هدف يادي بود از خبرنگاران شهيد و درصدر آن شهيد محمود صارمي كه اين جانب به دليل آشنايي با فضاي موجود او را مي ستايم و اميدوارم من و همكارانم ادامه دهنده راه و قلم او باشيم.١٠سال از آن زمان مي گذرد و من همواره آخرين گفته هاي شهيد صارمي را از پاي تلفن ماهواره اي به ياد مي آورم كه خبر سقوط مزارشريف را به دست طالبان از نمابر زيرزمين سفارت مخابره كرد و هر سال در سالروز شهادت او مكاني را مجسم مي كنم كه هر دو اخبارمان را مخابره مي كرديم و او بعد از آخرين سطر خبرش همانجا به شهادت رسيد.
+ نوشته شده توسط saremi در 4 Nov 2008 و ساعت 0 AM
GetBC(304);
یک نظر
رسانه ها
انجمن بین المللی روابط عمومیانجمن تحقیقات و آموزش روابط عمومی اروپاکنفدراسیون روابط عمومی اروپاییانجمن روابط عمومی خاورمیانهانجمن روابط عمومی ترکیهانجمن روابط عمومی ایراناتحادیه جهانی روابط عمومی و ارتباطاتجامعه مجازی روابط عمومی ایرانیوبلاگ روابط عمومیاخبار ارتباطاتاخبار روابط عمومیموسسه روابط عمومی آرمانموسسه کارگزار روابط عمومیخبرگزاری روابط عمومیدنیای وبلاگمجله تخصصی وبلاگکاوشگران روابط عمومینشریه جهانی رسانهپنجمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی در ایرانE.P.R.S.O.F.Tدبیرخانه همایش روابط عمومی الکترونیکانجمن آموزش روزنامه نگاری و ارتباطات جمعیانجمن بین المللی مدیریت رسانهپایگاه اطلاع رسانی علوم ارتباطات ایراندانشگاه .metropolitan ( مدیریت رسانه )دانشگاه St.Gallen سوئیس ( مدیریت رسانه )دانشگاه نورث وسترن ( مدیریت رسانه)خانه روابط عمومی هاانجمن متخصصان روابط عمومی ایراناخبار تبلیغات و بازاریابیروزنامه آرمان روابط عمومیدستنوشته های دبیر همایش روابط عمومی الکترونیکانجمن مطالعات جامعه ‌اطلاعاتیانجمن مطالعات فضای مجازیشبکه بین‌المللی خبرنگاراندانشکده صدا و سیمادانشکده ارتباطات دانشگاه تهرانمدیریت روابط عمومی الکترونیکیانجمن متخصصان علوم ارتباطات اجتماعی آذربایجان شرقیانجمن علمی علوم ارتباطات داشگاه آزاد اراکانجمن علمی ارتباطات اجتماعیباشگاه اینترنتی روابط عمومیگزیده ارتباطات آنلاینرسانه نگاری و مدیریت رسانهمجتمع مطبوعات تخصصی کشورارتباطسامانه خدمات الکترونیکی روابط عمومی ایرانجستجوی روابط عمومی در پارسیکخبرنگار( دکتر ضیایی پرور)بازنگاراخبار وبلاگ فارسیمدیا نیوز
لوگو
+ نوشته شده توسط saremi در 1 Nov 2008 و ساعت 2 PM
GetBC(303);
نظر بدهید
سالن كنفرانس مطبوعاتي و رسانه‌اي شهيد محمود صارمي
شيراز، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۷/۶/۲۴‬
داخلي. ورزشي. فوتبال.
سالن كنفرانس مطبوعاتي و رسانه‌اي شهيد محمود صارمي بطور رسمي در ورزشگاه حافظيه شيراز افتتاح شد.
شهيد محمود صارمي خبرنگار ايرنا هفدهم مرداد ماه سال ‪ ۱۳۷۷‬در افغانستان به دست متحجران طالبان به شهادت رسيد.
به‌گزارش روز يكشنبه خبرنگار ايرنا، اين سالن جديد كه بر اساس آيين نامه ليگ برترفوتبال ساخته‌شده‌است داراي تجهيزات‌ارسال خبرهمانندفاكس، كامپيوتر، دستگاه‌هاي صوتي مي‌باشد كه مي‌تواند به بيش از‪ ۳۰‬خبرنگار خدمات دهد.
رييس هيات فوتبال فارس در اين‌باره به خبرنگار ايرنا گفت : در راستاي اطلاع رساني دقيق و به موقع مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران يك سالن كنفرانس مطبوعاتي به نام شهيد محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي كه در راه آرمان‌هاي انقلاب اسلامي جانش را در افغانستان فداي اطلاع رساني كرد نام‌گذاري شده است.
سيد محمد هادي آيت اللهي افزود: در اين سالن امكاناتي از سوي كميته مطبوعات هيات فوتبال فارس فراهم شده است تا خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف كه براي تهيه خبر به ورزشگاه مي‌آيند براحتي بتوانند خبرهاي خود را تهيه و به موقع ارسال نمايند.
وي اضافه كرد: شرايط بگونه‌اي است كه براي فوتبال فارس كه در طرح آسيا ويژن و در اجراي آن در آسيا نمونه شناخته‌شده‌بايستي كاري كنيم تاامكانات حرفه‌اي موردنياز در ورزشگاه حافظيه هم براي تماشاگران و هم براي تيم‌هاي ميهمان و ميزبان فراهم شود.
عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال ادامه داد: ساختمان ويژه (‪ (VIP‬ورزشگاه حافظيه‌كه چند سال گذشته به دليل تنگناهاي مالي تا حد فونداسيون نيمه كاره مانده بود نيز با حمايت اداره كل تربيت بدني فارس و مسوولان اين استان مجددا آغاز به كار كرد و ساخت آن نيز به سرعت ادامه دارد.
وي گفت:براي خبرنگاران رسانه‌ها كارت ويژه‌اي صادر شده است كه بر اساس آن مي‌توانند در تمام ورزشگاه‌هاي كشور وارد شوند و لازم است خبرنگاران در نگهداري اين كارت كه به تاييد سازمان تربيت بدني رسيده است كوشا باشند چرا كه به هيچ عنوان كارت المثني صادر نخواهد شد.
آيت‌اللهي افزود:باشگاه‌هاي برق و مقاومت سپاسي كه اين ورزشگاه در اجاره آنها مي‌باشد لازم است نسبت به پرداخت اجاره خود اقدام نمايند تا بر اين اساس امكانات رفاهي بيشتري براي علاقه مندان در ورزشگاه حافظيه تدارك ديده شود.
وي گفت: قرار گرفتن تيم فوتبال برق شيراز در صدر جدول مسابقات فوتبال ليگ برتر باعث شده است تا تماشاگراني زيادي از مسابقات ليگ ديدن نمايند و و قطعا با درخشش تيم‌هاي برق و مقاومت سپاسي و ادامه روند اين موفقيت ها شاهد استقبال بيشتري از تماشاگران خواهيم بود.
آيت اللهي افزود:اكنون كه تيم برق شيراز در صدر جدول قرار دارد كار اين تيم در ادامه مسابقات سخت تر مي‌باشد چرا كه تيم‌ها براي ديدار با صدرنشين تدارك ويژه‌اي مي‌بينند و اميدوارم بازيكنان تيم برق دچار غرور نشوند و اين روند رو به رشد خود تا پايان مسابقات ادامه دهند و در پايان نيز هر دو نماينده فارس درليگ برتربه جايگاهي كه سالهاست فوتبال فارس در انتظار آن است دست يابند.
وي همچنين درموردكمبودفضابراي پارك خودروهادراطراف ورزشگاه‌از تماشاگران در خواست كرد حتي الامكان از آوردن وسايل نقليه شخصي خودداري نمايند و سعي كنند با خودروهاي ويژه جابجايي مسافر خود رابه‌ورزشگاه برسانندتا آنها نيز دغدغه‌اي براي پارك خود رو نداشته باشند.
---> شهيد صارمي
+ نوشته شده توسط saremi در 27 Oct 2008 و ساعت 10 PM
GetBC(302);
نظر بدهید
روز شمار افغانستان
روزنامه‌اسپانيايي ال پاييس : طالبان با حمايت همه جانبه واشنگتن در نوامبر 1994 وارد صحنه افغانستان شدند و پاكستان نيز از اين گروه حمايت مي‌كند. از ميان تمامي كشورهاي دنيا تنها كشورهاي پاكستان عربستان سعودي و امارات متحده عربي گروه طالبان را به عنوان دولت قانوني افغانستان به رسميت شناخته‌اند
20 تير 1377 شهر ميمنه مركز استان فارياب توسط نيروهاي طالبان تصرف شد . 23 تير 1377 نيروهاي طالبان كنترل بخش اعظمي از استان فارياب را در دست گرفتند ( اين منطقه صد كيلومتر دورتر از شهر مزار شريف واقع شده )25 تير 1377 شهر ميمنه از تصرف طالبان خارج شده و جنگ در 30 كيلومتري اين شهر ادامه دارد .31 تير 1377 طالبان اطراف ميمنه را به تصرف خود درآورده تا نزديكي «جمعه بازار» پيش رفته است .11 مرداد 1377شهر «شبرغان » به دست طالبان افتاد.13 مرداد 1377 با وجود اعلام رسانه‌ها ، سركنسولگري جمهوري اسلامي در شهر مزار شريف در شمال افغانستان داير است و كاركنان به وظايف معمول خود ادامه مي‌دهند . ( برخي رسانه‌ها اعلام كرده بودند به دليل سقوط «شبرغان» و احتمال كشيده شدن درگيري ‌ها به مزار شريف ديپلمات‌هاي ايراني اين شهر را ترك و راهي تاجيكستان شده‌اند )13 مرداد 1377 شهر مزار شريف به طور كامل به محاصره طالبان درآمده است .14 مرداد 1377 طالبان براي حمله به مزار شريف آماده مي‌شوند .17 مرداد 1377 خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي به همراه 11 ديپلمات ايراني ظهر امروز (شنبه 17 مرداد) در مزار شريف ربوده شدند و تاكنون اطلاعي از آن‌ها در دسترس نيست .19 مرداد 1377 در گيري‌هاي شديد طالبان با نيروهاي جبهه ائتلاف ضد طالبان در شهر مزار شريف .20 مرداد 1377 خبرگزاري فرانسه از احتمال كشته شدن 11 ديپلمات ايراني خبر داد .21 مرداد 1377 درخواست ايران از پاكستان براي آزادي فوري ديپلمات‌ها حضور خانواده خبرنگار ربوده شده ايراني در مقابل سفارت پاكستان 22 مرداد 1377 سه هزار طلبه ديني پاكستاني براي تقويت طالبان راهي افغانستان شدند .24 مرداد 1377 شوراي امنيت سازمان ملل خواستار آتش بس در افغانستان شد سخنگوي طالبان اعلام كرد : هيچ سازماني را به رسميت نمي‌شناسيم .25 مرداد 1377 در قبال اسارت ديپلمات‌هاي ايراني دربند طالبان سازمان ‌هاي حقوق بشر همچنان ساكت هستند .26 مرداد 1377 هشدار خاتمي به طالبان هيچ گونه ناآرامي را در مرزهاي مان تحمل نمي‌كنيم .28 مرداد 1377 رهبر معظم انقلاب : اسيران ايراني را با احترام برگردانيد.28 مرداد 1377 وزير امور خارجه ايران ديپلمات ‌ها و خبرنگار ايراني ربوده شده در سلامت كامل هستند.3شهريور 1377 انتقاد ايران از عملكرد پاكستان در قبال سرنوشت اتباع ايراني در افغانستانتهران : پاسخ اسلام آباد قانع كننده نيست .5 شهريور 1377 : روزنامه پاكستاني مسلم از 11 ديپلمات ايراني ربوده شده در مزار شريف ، 8 تن كشته و 2 تن زخمي شده‌اند و از خبرنگار ايراني خبر قطعي در دست نيست .11 شهريور هشدار شديد وزارت امور خارجه به گروه طالبان اظهارات رهبر گروه طالبان بر خلاف آن چيزي است كه مقام‌هاي پاكستان از طرف طالبان به ما منتقل كرده‌اند .21 شهريور1377 پس از يك ماه روشن شد طالبان 9 ديپلمات و يك خبرنگار ايراني را شهيد كردند .- اعلام سه روز عزاي عمومي از سوي مقام معظم رهبري .24 شهريور 1377 اجساد شهيدان وارد تهران شدند . 27 شهرويور1377 تشييع پيكرهاي مطهر ديپلمات ‌ها و خبرنگار شهيد پس از نماز جمعه تهران .همرهان ستاره اي شهيدان كجاست منزلتان چيست جز آفتاب در دلتان روي درآب چشمه مي‌شوييداز خدا عاشقانه مي‌گوييدرختي از انعطاف در برتان تاج سرخي زعشق برسرتانهمرهان ستاره در شب كوررفته تا پشت لحظه‌ها تادورتا خدا تا ستاره تا مهتابتا صداي شكوفه در دل آبآفتابيد در هزاره عشق دلتان گرم از شراره عشقعطرتان بوي خواب را برده است آبروي سراب را برده است .شهيد ناصر ريگي تاريخ تولد : 1346 وضعيت تأهل : متأهل محل تولد : اهوازشغل : سرپرست سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در مزار شريفتاريخ آغاز مأموريت در افغانستان : 1/10/74سال ورود به وزارت امور خارجه : 1368شهيد رشيد پاريا و فلاح تاريخ تولد : 1340 وضعيت تأهل : متأهل و داراي 3 فرزند محل تولد : سوادكوهشغل : كارشناس امور كنسولگري سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در مزار شريفتاريخ آغاز مأموريت در افغانستان : 1/4/1376سال ورود به وزارت امور خارجه : 1367شهيد نورالله نوروزيتاريخ تولد : 1347وضعيت تأهل: مجردمحل تولد : ساوجبلاغشغل : كارشناس امور كنسولي در كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در مزارشريفتاريخ آغاز مأموريت در افغانستان : 6/3/1377شهيد محمد ناصر ناصريتاريخ تولد : 1340وضعيت تأهل : متأهل و دا راي 3 فرزند محل تولد : قائناتشغل : كارشناس امور فرهنگي سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در مزار شريفشهيد مجيد نوري نياركي تاريخ تولد : 1346وضعيت تأهل : متأهل و داراي 2 فرزند محل تولد : تهرانشغل : مسؤول امور مالي سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در مزارشريفتاريخ آغاز مأموريت در افغانستان :19/8/1374شهيد محمود صارمي تاريخ تولد :1347وضعيت تأهل : متأهل و داراي يك فرزند پسرمحل تولد : بروجرد شغل : مسؤول دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران در مزار شريفتاريخ آغاز مأموريت در افغانستان : 26/10/1375سال ورود به خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران : 1371شهيد محمد علي قياسيتاريخ تولد : 1345 وضعيت تأهل : متأهل و داراي دو فرزند پسرمحل تولد : تهران شغل : كارشناس اموركنسولي در سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در مزار شريفتاريخ آغاز مأموريت در افغانستان :18/3/1377شهيد كريم حيدريان تاريخ تولد: 1366 محل تولد : يزدوضعيت تأهل : متأهل و داراي 3 فرزند دخترشغل : كارشناس امور كنسولي كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در مزار شريفتاريخ آغاز مأموريت در افغانستان : 1/5/1377سال ورود به وزارت امور خارجه : 1374شهيد حيدر علي باقريتاريخ تولد : 1324وضعيت تأهل: متأهل و داراي 8 فرزند محل تولد : نيشابورشغل : كارمند فني سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران درمزار شريفتاريخ آغاز مأموريت در افغانستان : 1/1/1374سال ورود به وزارت امور خارجه :1369رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه‌اي :كشتار وسيع مردم غير نظامي و به شهادت رسانيدن جوانان پاك و مؤمن ايراني كه در مشاغل سياسي و خبري به انجام وظيفه مشغول بودند در نوع خود فاجعه‌اي بي‌نظير بود كه بايد دولت‌ها وملت‌هاي مسلمان را به حركتي جدي در برابر اين قوم متعصب و وحشي و بيگانه از تعاليم نوراني اسلام و بي‌خبر از قوانين عمومي جهان برمي‌انگيخت .طالبان آن گونه كه هستند :طالبان معتقدند : افغانستان فقط به پشتو‌ن‌ها تعلق دارد و ساير اقوام بايد آن را ترك كنند .در افغانستان اقوام مختلفي زندگي مي‌كنند و تاجيك ‌ها ، پشتو‌ن‌ها ازبك ها هزاره‌ها و ايماق‌ها از عمده‌ترين آن‌ها هستند . پشتو‌ن ‌ها خود به طوايف مختلف تقسيم مي‌شوند و آن ها هرگز طالبان را نماينده تمام طوايف نمي‌دانند.گروه طالبان از احساسات مذهبي و قومي پشتو‌ن‌ها و سرخوردگي‌ مردم افغانستان از تخاصم‌هاي موجود و اختلاف‌هاي عميق ميان جناح‌هاي سياسي در راه پيشبرد اهداف خود سود مي‌برند .روزنامه‌اسپانيايي ال پاييس : طالبان با حمايت همه جانبه واشنگتن در نوامبر 1994 وارد صحنه افغانستان شدند و پاكستان نيز از اين گروه حمايت مي‌كند.از ميان تمامي كشورهاي دنيا تنها كشورهاي پاكستان عربستان سعودي و امارات متحده عربي گروه طالبان را به عنوان دولت قانوني افغانستان به رسميت شناخته‌اند .پيام خونين قبل از ورود طالبان به كنسولگري آخرين تماسي كه از اين محل با ايران برقرار شد صداي گرم و پر حرارت محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي بود كه چنين مي‌گفت :« اينجا محل كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در مزار شريف است من محمود صارمي خبرنگارخبرگزاري جمهوري اسلامي ايران هستم . گروه طالبان از چند ساعت پيش وارد مزار شريف شده‌اند . اين شهر به دست طالبان سقوط كرده است عده‌اي از افراد طالبان در حياط كنسولگري ديده ‌مي‌شوند . به من بگوييد كه چه وظيفه‌اي ...»ارتباط تلفني ناگهان قطع شد ،ديگر صداي محمود صارمي از محل كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در مزار شريف به قسمت اخبارخبرگزاري نمي‌رسيد .
نسخه چاپی1387/05/17 12:31 موضوعات : ترور , افغانستان



















صفحه اصلی اخبار تحلیل و پژوهش مصاحبه مقالات گزارش تصویری پیوندها ارتباط با ما آمار ترورهای گروهی درباره ما
Email:info@teror-victims.com
+ نوشته شده توسط saremi در 26 Oct 2008 و ساعت 11 PM
GetBC(301);
نظر بدهید
حرفه و هنر خبرنگاری
حرفه و هنر خبرنگاری
[ عباس تیموری آسفیچی ]
خبرنگاری یک هنر است و از آن مهم تر هنر اداره دغدغه ها. خبرنگار در کنار همه دغدغه ای خویشتن دری را هم به روی دغدغه های دیگران می گشاید واین همه با انگشت تدبیر او راه به جایی می برد. در دنياي کنوني با وجود تکنولوژي هاي ارتباطي پيشرفته و متعدد در امر دستيابي سريع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگيرى و خشونت که بطور آشكارا در بيشتر نقاط اين کره خاکي فراگير شده، كسب اطلاعات موثق و قابل اطمينان در مورد وضعيت سياسى، اجتماعى و امنيتى بشر و ميزان آوارگى آنها بسيار دشوار و در عين حال بسيار ضرورى و حياتى است. خبرنگاران از مهره هاي اساسي اين مهم بشمار مي روند. يک خبرنگار بايد به واقعيت يك رويداد دست يابد وهمواره گام به گام حوادث در حوزه كاري خود حركت كند تا تحليل هاي خود را به صورت كامل و رسا ارائه دهد. يک خبرنگار موفق هميشه در انعكاس رخدادها بي طرفانه عمل مي كند؛ چون ذات خبرنگاري مبتني بر بي طرفي است و اينجاست كه خبرنگار با رعايت اين نكته مهم خود را به قوانين ملزم دانسته و در اين مسير به اهداف خود نائل مي شود. علاوه بر اين يک خبرنگار بايد همواره دركسب اعتماد و اعتمادسازي بين خبرنگار، منابع خبري و مردم خود تلاش کند. در جهان حاضر که جوامع در حال تحول و نوزايي است قدرت درک، تجزيه تحليل و پيش بيني حوادث ازديگر مسائل اساسي اين حرفه بشمار مي رود. حرفه ي خبرنگاري بي‏ هيچ قيد و شرطي جزو مشاغل سخت و پرمخاطره است. تنها در سال ۲۰۰۳ بيش از ۷۶۶ خبرنگار در اقصي نقاط جهان بازداشت شده اند و دست كم ۱۴۶۰ تن از آنان مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. تجاوز به حقوق مسلم يک خبرنگاراغلب از سوي دولت هايي صورت مي گيرد که خود را حاميان دلسوز اين افراد و حرفه خبرنگاري مي دانند. اين در حالي است که رسانه هاي غوغا سالار اين دولت ها و خبرنگاران وابسته آنان در خدمت اهداف پوچ خود بوده و سعي در جنجال آفريني بر ضد مخالفان خود را دارند. اطلاع رساني خبرنگاران اين بنگاههاي سخن پراکني بحدي قوي است که اطلاعات مورد نظر خود را براي مخاطبان خود عينا ديکته نموده و فرصت تفکر را از مخاطب مي گيرد. اين امر بنوبه خود مسئوليت خبرنگاران آزاده ما را در امر اطلاع رساني بيش از بيش محسوس مي کند. در ايران اسلامي چه در دوره هشت سال دفاع مقدس و چه پس از آن به دفعات شاهد از جان گذشتگي خبرنگاران رشيد ميهن عزيزمان در امر تهيه واقعيات و دفاع از آزادگي و اسلام بوديم. دفاع مقدس ملت ايران در مقابل تجاوز بيگانه فصلي تأثيرگذار در تاريخ اين مرز و بوم است که بخشي از آن ما حصل تلاش خبرنگاران، نويسندگان و روزنامه نگاراني بود كه با هدف اطلاع رساني و نيز انتقال فرهنگ اسلامي-انقلابي جبهه به اين معركه وارد شده بودند. بسياري از اين عزيزان پس از جنگ نيز همچنان به آرمان هاي خود وفادار مانده و به تلاش خستگي ناپذير خود ادامه دادند. محمود صارمي از جمله خبرنگاران پر تلاش و آزاده اي بود که از حضور در خطرناکترين ميدان ها ترس به دل راه نداد و به رسالت خويش تا انتها وفادار ماند. صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي درسال 1377 بهمراه هشت نفر از اعضاي کنسولگري ايران در مزارشريف افغانستان توسط نيروهاي افراطي طالبان به شهادت رسيد. شوراي فرهنگ عمومي ، 17 مردادماه 1377، سالروز شهادت "محمود صارمي " را به عنوان روز خبرنگار نامگذاري كرد. هفدهم مردادماه اين روز ارزشمند اجتماعي بر همه خبرنگاران، روزنامه نگاران و نويسندگان گرامي باد. پی نوشت ها- 1-معصومی رضا – وب سایت خبرنگار 2-پایگاه علوم ارتباطات ایران
+ نوشته شده توسط saremi در 26 Oct 2008 و ساعت 10 PM
GetBC(300);
نظر بدهید
خبرنگار شهید
رمزسقوط هواپیمای سی130درتلفن همراه خبرنگاران شهید؟ ... رمزسقوط هواپیمای سی130درتلفن همراه خبرنگاران شهید؟ براي ادامه اينجا کليک کنيد. ...links.p30download.com/archives/1649.php - 6k - Cached - Similar pages
یاد خبرنگاران شهید در سیستان و بلوچستان گرامی داشته شد پورتال ...
شهید حسین ضامن خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی سیستان و بلوچستان نیز سال1364? ... به گزارش ایرنا، شهید محسن ذوالفقاری از خبرنگاران "باشگاه خبرنگاران جوان" ...www.sbportal.ir/newsdetail-fa-i-1465.html - 82k - Cached - Similar pages
خبر فارسی ایرنا - روز خبرنگار/ یادی از خبرنگاران شهید سانحه سقوط ...
در روزهای سوگواری آن ایام بیاد سید مهدی میرافضلی و سپهدار ساجدی دو تن از خبرنگاران شهید ایرنا در آن حادثه نوشتیم، چند روزی خاطرشان عزیز و پیام های متعدد ...www.khabarfarsi.com/news-220161.htm - Similar pages
گل یاس - به یاد تمامی دوستان (خبرنگاران ) شهید در صانحه سقوط ...
گل یاس - به یاد تمامی دوستان (خبرنگاران ) شهید در صانحه سقوط هواپیمای سی ۱۳۰ - جان نباشد جز خبر در آزمون ×××××××××××××هر که را افزون خبر جانش فزون.www.negarnews.blogfa.com/post-120.aspx - 59k - Cached - Similar pages
ساجد - سایت جامع دفاع مقدس - بیژن نوباوه وطن :خبرنگاران شهید ماندگارند
نوباوه در پایان گفت: خبرنگاران شهید ماندگارند چون بیشترین اندیشه را به کار گرفتند و آن را در قلمشان جاری ساختند و نهایتا با خونشان آن را آبیاری کردند. ...www.sajed.ir/pe/content/view/827/64/ - 33k - Cached - Similar pages
روزنامه كيهان86/5/21: به ياد خبرنگاران شهيد شاهچراغي بي قرار تا شهادت
به ياد خبرنگاران شهيد شاهچراغي بي قرار تا شهادت شهيد سيدحسن شاهچراغي در آستانه نوروز سال 1332 شمسي در خانواده اي روحاني در دامغان به دنيا آمد. ...www.magiran.com/npview.asp?ID=1462008 - Similar pages
روز خبرنگار/ یادی از خبرنگاران شهید سانحه سقوط هواپیمای سی ۱۳۰ - Irna
در روز خبرنگار، بیاد خبرنگارانی که سال ۸۴در سانحه هوایی به شهادت رسیدند و امروز مظلومانه قربانی ذهن فراموشکار انسانی شدند.,روز خبرنگار/ یادی از خبرنگاران ...www2.irna.ir/fa/news/view/menu-273/8705174260202420.htm - 13k - Cached - Similar pages
معاوناستاندار زنجان: خبرنگاران شهيد،آخرين گزارش خود را باخون ثبت ...
داخلي.اجتماعي.شهيد.روز خبرنگار.,معاوناستاندار زنجان: خبرنگاران شهيد،آخرين گزارش خود را باخون ثبت كردند - Irna.www1.irna.com/en/news/view/line-9/8605174708230353.htm - 17k - Cached - Similar pages
IRIBNews
تجلیل از خبرنگاران شهید حادثه هواپیمای سی 130. ساعت خبر: 18:5 - تاريخ خبر: 18/05 /1387. همزمان با روز خبرنگار سازمان ورزش شهرداری تهران در مراسمی با حضور ...www.iribnews.ir/MainContent.aspx?news_num=162158 - 46k - Cached - Similar pages
خبرنگاران به دنبال بالا بردن آگاهی های مردم و کسب و کشف حقایق در ...
مراسم تجلیل شهرداری تهران از خبرنگاران به مناسبت سالروز شهادت خبرنگار شهید " محمود صارمی " و "روز خبرنگار" شب گذشته با حضور شهردار تهران و پیشکسوتان مطبوعات ...www.agahsazi.com/article.asp?id=445 - 31k
+ نوشته شده توسط saremi در 26 Oct 2008 و ساعت 10 PM
GetBC(299);
نظر بدهید
وزارت رفاقت و امور خارجه!
Results 1 - 10 of about 6,440 for وزارت رفاقت خارجه.‎ (0.26 seconds)
Search Results
Goftaniha Amir Farshad Ebrahimi's Weblog : وزارت رفاقت و ...
وزارت رفاقت و امورخارجه ! آقای منوچهر متکی را که می شناسید ؟ .... عباس کاشفی دیپلمه ای که در وزارت خارجه کارمند عادی بودند و دوست فرزند آقای متکی می باشند ...www.goftaniha.org/2008/04/blog-post_16.html - 43k - Cached - Similar pages
وزارت رفاقت و امور خارجه!
7 آگوست 2008 ... آقای متکی وزارت امور خارجه